Els balears són els més fidels a l'hora de fer les seves compres en el mateix establiment, segons un estudi

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: miércoles, 6 julio 2011 20:49

MADRID 6 Jul. (EUROPA PRESS) -

El 97% dels ciutadans de Balears són fidels al seu establiment de confiança a l'hora de fer la seva compra diària o setmanal, fet que suposa la proporció més alta del país, segons l'estudi 'Hàbits de compra dels espanyols', de Promarca, d'acord amb 2.000 enquestes realitzades en supermercats i hipermercats nacionals.

A nivell general, prop del 90% dels espanyols fa la compra diària o setmanal sempre en el mateix establiment mentre que per comunitats els balears i els murcians (94%) són els més fidels al seu establiment, mentre que els asturians són els qui més canvien, doncs només el 22% afirma acudir sempre al mateix local.

Pel que fa al temps dedicat a fer la compra, el 82% dels espanyols diu dedicar únicament entre cinc i deu minuts a aquesta activitat, per això la majoria opta per establiments pròxims al seu domicili, sent els gallecs (88%) els espanyols més ràpids a l'hora de comprar els productes de primera necessitat.

Respecte al mitjà de transport, el 50% dels enquestats sol acudir en cotxe al supermercat, mentre que el 48% opta per anar caminant, i només un 2% acudeix en transport públic.

A més, l'estudi revela que set de cada deu consumidors espanyols busquen les ofertes i promocions com forma d'estalviar, mentre que sis de cada deu valoren més els establiments que ofereixen qualitat. Tot i això, un 33% creu que el millor per estalviar és comprar productes de temporada, davant d'un 16% que aposta pels productes concentrats, i un 13% que busca sempre els més barats.

LA VARIETAT COM CLAU DE COMODITAT

D'altra banda, l'estudi apunta que tres de cada deu espanyols reconeix que el seu establiment habitual no li ofereix tots els productes i marques que busca. Així, al 40% d'ells els molesta no trobar certs productes o firmes.

D'aquí, que el 61% d'ells relaciona als supermercats i hipermercats com establiments amb productes de qualitat, perquè considera que ofereixen les marques de tota la vida i de confiança.

En concret, el 31% dels consumidors valora la qualitat dels productes, el 29%, uns preus atractius, el 17%, la varietat en l'oferta, i un 12%, la proximitat.

Finalment, l'estudi apunta que el 28% dels consumidors valora positivament l'agilitat a l'hora de pagar dels supermercats i hipermercats, mentre que el 27% destaca l'amplitud d'horaris, i el 16% que tingui aparcament propi.

Contenido patrocinado