La Fundació Abel Matutes dóna una "cadira puja escales" a la Creu Roja d'Eivissa

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: martes, 25 enero 2011 19:40

EIVISSA 25 Ene. (EUROPA PRESS) -

La Fundació Abel Matutes ha donat un xec de 6.000 euros a Cruz Roja de Ibiza, amb l'import del qual s'ha adquirit una "cadira puja escales", en paraules del president de la junta insular de l'entitat benèfica, Rafael García Vila.

L'aparell, que ha costat 4.500 euros, servirà per pujar i baixar de les seves cases a les persones grans i amb dificultat per moure's que viuen en edificis sense ascensor i de difícil accés.

La Creu Roja va decidir sol·licitar ajuda a la Fundació Abel Matutes a l'adonar-se que moltes persones els demanaven ajuda per desplaçar-se del seu domicili.

"Hi ha gent que viu en el nucli antic, les cases del qual tenen escales molt costerudes i no tenen la mobilitat suficient per valer-se per si mateixes", ha abundat García Vila. L'artefacte, que funciona amb bateria, permet l'adaptació a qualsevol cadira de roda.

García Vila ha aclarit que l'aparell està a disposició que "qualsevol persona que ho necessiti". Ha remarcat, al seu torn, la comoditat que implica aquest avançament tècnic, que, pel seu disseny, és "fàcilment transportable i cap en qualsevol vehicle".

En funció de la demanda, des de Creu Roja es plantegen adquirir més cadires d'aquest tipus, que des d'avui està al servei dels residents.

De fet, Germán, un dels usuaris de l'entitat, ha provat davant dels periodistes el nou aparell, del qual ha destacat la seva funcionalitat, i alhora ha agraït a Creu Roja l'ajuda que li presta a ell, que té un problema de mobilitat a la cama des que va néixer, i als quals pateixen algun tipus d'anomalia.

A la presentació de l'aparell van acudir, a més, la presidenta executiva de la fundació, Carmen Matutes. Creu Roja està estudiant en quins projectes utilitzarà els 1.500 euros que resten de l'ajuda donada per la Fundació Abel Matutes.

Contenido patrocinado