Melià remarca que la nova operació anticorrupció "no afecta ningú de la nova etapa d'UM"

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: viernes, 25 febrero 2011 19:30

PALMA DE MALLORCA, 25 Feb. (EUROPA PRESS) -

El president d'UM, Josep Melià, ha assegurat que la nova operació anticorrupció que ha esclatat aquest divendres a Mallorca, amb registres a la seu del partit a Palma, "no afecta ningú de la nova etapa" de la formació regionalista. La causa investiga una presumpta captació irregular de vots a nivell municipal durant les passades eleccions, han informat a Europa Press fonts judicials.

Melià, en declaracions a IB3 Ràdio, recollides per Europa Press, ha reconegut que malgrat que en aquesta nova operació no s'ha vist embolicat, de moment, cap integrant de la 'nova UM', la situació "no és agradable", ja que, ha assenyalat, "a ningú li agrada que es faci un registre en una dependència o local de la seva possessió".

En aquest sentit, ha expressat la seva por que el desenvolupament d'aquest cas, destapat quan falten dos mesos perquè se celebrin les eleccions del 22 de maig, afecti la campanya electoral que realitzi la formació. "Aquesta espècie d'espectacle podria mediatitzar la campanya", ha manifestat. Melià s'ha mostrat comprensiu amb la Justícia i ha desitjat que "tot s'aclareixi".

Aquesta nova operació anticorrupció ha començat aquest matí tot i que ahir, dijous, es va produir la detenció de la ex gerent de l'Institut Municipal de Formació Ocupacional i Treball (Imfof), Catalina Payeras. Després de ser interrogada, la imputada va quedar en llibertat amb càrrecs, segons han informat fonts de la investigació a Europa Press.

En concret, sobre la qual fora gerent de l'Imfof entre juliol del 2007 i desembre del 2009 pesen els presumptes delictes de malversació de cabals públics, prevaricació, falsedat documental i suborn arran de la seva presumpta intervenció en els fets que s'investiguen en el nou cas, centrats en una suposada finançament irregular la formació nacionalista a nivell municipal en les passades eleccions del 2007.

El seu arrest es va produir ahir a la tarda, abans que el cas esclatés aquest matí, amb els registres, a partir de les 8.30 hores, de la seu d'Unió Mallorquina (UM), de l'Imfof i de les oficines de la Regidoria de Medi Ambient de l'Ajuntament, ubicades en les Avingudes. La causa està sota secret de sumari.

Alhora, al llarg del demà d'avui la policia ha detingut a una segona persona en el marc d'aquesta operació.

Es tracta de la que fora coordinadora de Medi Ambient a Palma i nombre 4 d'UM a les eleccions municipals del 2007, Paula Cortés, segons han informat fonts de la investigació a Europa Press.

Cortès ja ha declarat en qualitat d'imputada davant del jutge que instrueix el cas Maquillatge, on en concret va negar que el programa de millora de l'entorn denominada Agenda Local 21 fos utilitzat per donar informació del partit nacionalista o sobre les seves llistes amb vista a aquestes eleccions. En qualsevol cas, ha apuntat a l'expresidenta d'Emaya i exregidora de Medi Ambient, Cristina Cerdó, com la persona que va mediar per a la seva contractació en diversos organismes públics, entre els quals hi ha el projecte Agenda Local.

Contenido patrocinado