Més de 2.700 alumnes de la UIB han rebut aquest curs 2010-2011 una beca del Ministeri d'Educació

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: viernes, 15 abril 2011 16:18

PALMA DE MALLORCA 15 Abr. (EUROPA PRESS) -

Un total de 2.745 alumnes de la Universitat de les Illes Balears ha rebut beques del Ministeri d'Educació durant el curs 2010-2011 en alguna de les diverses modalitats que preveuen aquestes ajudes, segons ha informat la universitat en una nota de premsa, en què ha detallat que la quantia total de les beques ha superat els 7 milions d'euros.

Així, durant aquest curs el nombre de sol·licituds de beques dels alumnes de la UIB ha ascendit a 4.162. Per part seva, el Ministeri ha concedit 2.598 beques de caràcter general, 90 de mobilitat i 57 per a estudis de màster per a persones en situació de desocupació.

El Ministeri d'Educació convoca anualment beques de caràcter general destinades a estudiants universitaris i d'altres estudis superiors. Les beques es concedeixen en funció dels requisits econòmics -nivell de renda i patrimoni familiar- i acadèmics -superació de crèdits matriculats i nota mitjana-.

Les beques de mobilitat estan destinades a estudiants universitaris que cursin estudis superiors fora de la seva comunitat autònoma, mentre que les beques per a persones en atur estan destinades a titulats universitaris sense ocupació que cursin estudis de màster o títol propi de postgrau.

A més, si un alumne obté beca, aquesta pot incloure, a més del pagament de les taxes acadèmiques de la matrícula, altres conceptes com ajuda per a material didàctic, per a desplaçament del domicili familiar al centre d'estudis; ajuda per a la residència de l'alumne fora del domicili familiar; ajuda compensatòria; beca salari; ajuda per utilitzar transport marítim o aeri i, finalment, ajuda per a transport urbà.

Contenido patrocinado