PALMA DE MALLORCA, 16 de setembre (EUROPA PRESS)
La capital balear acollirà el pròxim dia 2 d'octubre unes jornades turístiques en les que es presentaran nous models de negoci per al sector hoteler, basats en productes cada vegada més estesos, com ara el Temps Compartit, Vacation Clubs i Fractionals.
Mitjançant comunicat, l'Associació Balear d'Empresaris de Temps Compartit (ABETC), va explicar que el Temps Compartit consisteixen a comercialitzar el dret d'ús d'un període de vacances -generalment setmanes- durant un màxim de 50 anys en un allotjament totalment equipat i les zones comuns que conformen un complex turístic.
Alhora, indiquen que, segons les seves previsions, s'espera que aquesta modalitat turística creixi dues vegades més ràpid que la resta del sector mundial de viatges i turisme durant el pròxim decenni. Per aquesta raó, l'entitat ha decidit organitzar aquesta jornada amb la finalitat d'informar, aportar, assessorar als empresaris hotelers que desitgin conèixer millor aquests productes.
L'entitat assenyala que s'aquest model de negoci ocupa a Espanya el segon lloc del mercat mundial, després d'Estat Units, i representa un 7% del total el que pressuposa un marge potencial de creixement.
FIDELITZAR LA CLIENTELA
Aquesta modalitat turística ha evolucionat oferint productes, d'èxit, molt flexibles i resultant una de les millors solucions per fidelitzar clientela. Els esmentats productes són: els 'Vacation Club' i els 'Fractionals'.
Pel que fa als primers, l'entitat va explicar que consisteix a ser membre d'un club amb diversos complexos en diferents destinacions aplicant innovadors sistemes de fidelització, mentre que els "Fractionals" s'apliquen en establiments d'alt nivell sent el període d'ús, per membre, més extens --3 o 4 mesos a l'any-- compartint la unitat, tan sols, entre tres o quatre membres aconseguint millorar les expectatives i provocant agradables sensacions als seus usuaris.
Alhora, ABETC va destacar que els beneficis "més significatius" són la reducció de l'estacionalitat, accelera el 'flux de caixa', quotes de gestió es cobren per avançat a l'ús, el consum intern del client sol ser superior al de l'hotel tradicional i major consum extern (oferta complementària).
Finalment, la ràtio mitjà d'ocupació s'estima en 3,5 persones per apartament. Sobre aquesta qüestió, l'entitat va especificar que aquestes dades, corroboren el fet que Cadenes Hoteleres, reconegudes mundialment, hagin apostat pel Temps Compartit, els Vacation Club i els Fractionals.