AMPL.- El PP anuncia que esmenarà el Decret turístic per legalitzar la situació del camp de golf de Son Baco

La formació s'abstindrà demà en la votació per a la validació o derogació d'aquesta normativa al Parlament

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: lunes, 23 febrero 2009 15:57
PALMA DE MALLORCA, 23 Feb. (EUROPA PRESS) -

El diputat del PP, Francesc Fiol, ha anunciat avui que el seu partit presentarà una esmena al Decret Llei de mesures urgents per a l'impuls de l'economia a Balears, durant la seva tramitació parlamentària, dirigida a legalitzar la situació del camp de golf de Son Baco, a Campos (Mallorca), a fi de donar suport a una infraestructura "lligada al turisme i que té totes les benediccions normatives".

Així ho va manifestar en roda de premsa, on ha assenyalat alhora que el PP s'abstindrà demà en la votació que es farà en el ple de la Cambra autonòmica per validar o derogar aquesta normativa, perquè considera que aquesta necessita "moltes" correccions per ser adequada als interessos dels diversos sectors productius de les illes, com els relacionats amb el comerç, l'agricultura i la ramaderia.

En relació amb Son Bacus, Fiol ha afirmat que el camp de golf té les llicències i permisos necessaris per a la seva execució malgrat la "paralització d'última hora" per part del Consell de Mallorca, decisió que segons la seva opinió està causant un conflicte jurídic, tècnic i polític. "No hi ha absolutament cap problema perquè aquesta esmena s'inclogui en el text del Decret Llei", ha subratllat sobre aquesta qüestió el parlamentari popular.

Tal com va anunciar, una altra de les esmenes que el seu grup presentarà a aquesta mesura anirà destinades a millorar l'article 17, "el més polèmic i discutible", perquè es compti amb els Ajuntaments i Consells Insulars a l'hora de determinar les autoritzacions precises per a la millora dels establiments. Cap especificar que aquest article dóna cabuda a les sol·licituds de modernització dirigides a potenciar la desestacionalització, millorar la seguretat i l'accessibilitat o la sostenibilitat mediambiental.

Alhora, el PP esmenarà la normativa perquè s'estengui als sectors comercial i agrícola ja que "són molt importants". "És veritat que els ingressos de les illes estan condicionats pel turisme, però els problemes d'ocupació estan en la petita empresa i està justificat que rebin ajudes, com els pagesos per la difícil situació que estan travessant".

ABSTENCIÓ "POSITIVA"

En relació amb l'abstenció que es produirà demà per part del PP, Fiol ha afirmat que serà "positiva" ja que servirà per aclarir que "el decret és una bona idea, però és insuficient, està malament formulat i mereix correccions". Al mateix temps, va manifestar que "el fet lògic" era presentar aquesta normativa com Llei i haver-la presentat per la via ordinària al Parlament, "d'acord amb l'essència de legislar".

Sobre aquesta qüestió, va qualificar de "desproporcionada i innecessària" la fórmula jurídica de la urgència en aquest cas, al lamentar que "aquesta sembla que no existeix i fa dos mesos que està aquest Decret".

Contenido patrocinado