PALMA DE MALLORCA, 4 Ago. (EUROPA PRESS) -
CCOO ha considerat avui que malgrat que Balears ha tornat a registrar per quart mes consecutiu un descens de l'atur el juliol, aquesta vegada d'un -0,21%, el que es tradueix en 137 desocupats menys, "no es pot parlar encara d'un canvi de tendència" i, per aquest motiu, va estimar "urgent intensificar" la posada en pràctica de les mesures anticrisi acordades en el marc del Pla d'Ocupació i del Pacte per la Competitivitat, l'Ocupació i la Cohesió Social.
En un comunicat, CCOO ha assenyalat que malgrat aquest descens en el ritme de creació d'atur, les taxes "continuen sent elevades", tenint en compte que l'atur interanual ha augmentat a les illes en 24.096 persones, cosa que representa un creixement del 60,35%, el que, segons la seva opinió, és "previsible que en els pròxims mesos l'atur present comportaments diferenciats".
A més, el sindicat dirigit per Katiana Vicens a Balears, va recalcar que "només són rellevants les comparacions interanuals", ja que, segons ha recordat, juliol sol ser tradicionalment el mes de més afiliació i menys atur registrat, a causa de l'estacionalitat "tan acusada del nostre mercat de treball". Per aquesta raó, ha indicat que "qualsevol anàlisi cal fer tenint en consideració aquesta circumstància".
D'altra banda, ha apuntat que si es comparen les dades de l'afiliació a la Seguretat Social de Balears amb les nacionals, es posa de manifest que la situació de les illes "no és millor atenent que a Espanya, l'afiliació baixa en un 6,39%, mentre que a l'arxipèlag disminueix en un 6,77%. Tot i això, ha admès que l'evolució mensual sí és més positiva a Balears, ja que la mitjana nacional de creixement és de tan sols el 0,25%, mentre que a les illes se situa en un +2,19%, el que es tradueix en 10.183 persones més.
Tot i això, CCOO ha precisat que l'augment intermensual en el nombre d'afiliacions "no repercuteix en les dades d'atur", ja que respecte al mes passat, l'atur només ha baixat en -137 persones (un -0,21%), fins a arribar a la xifra de 64.023 aturats a Balears durant el mes de juliol. A més, en termes interanuals, l'atur registrat al mes de juliol presenta una taxa d'augment del 60,35% (+24.096).
Així, ha subratllat que de la mateixa manera que ha succeït amb les dades d'afiliació, l'evolució mensual de les taxes de variació anual mostra una "desacceleració en el ritme de creixement de l'atur si tenim en compte que el mes de juny l'atur creixia en un 73,74%". "En tot cas, l'atur continua augmentant, tenint en compte que el juliol del 2008 la pujada interanual de la desocupació ha estat del 36,11% (+10.593)", ha lamentat.
Respecte a la desocupació en el col·lectiu immigrant, el sindicat ha recordat que els desocupats estrangers són 16.659, cosa que representa el 26% del total de l'atur, de manera que en un any, el nombre de desocupats puja en 7.109 persones, amb una taxa de variació anual del 74,44%, davant de la del mes de juny del 101,54%.
Finalment, ha indicat que al mes de juliol, amb 34.554 contractes, el volum de contractació baixa en termes interanuals en un -15,53%, de manera que la contractació acumulada de l'any és de 200.834 contractes, dels quals un 87,19% són temporals.