Balears comptarà com a mínim amb 20.000 places per a la pròxima edició del Turisme Sènior Europa

Actualizado: lunes, 19 julio 2010 16:13

MADRID, 19 Jul. (EUROPA PRESS) -

Balears tindrà com a mínim 20.000 places del Programa Turisme Sènior Europa per al període comprès entre octubre del 2010 i abril de 2011 a distribuir entre les illes de Menorca Eivissa i Menorca, si bé es cap la possibilitat que s'ampliïn fins i tot fins a 30.000 places.

Així ho ha detallat aquest dilluns el president de la Societat Estatal per a la Gestió de la Innovació i les Tecnologies Turístiques (Segittur), Javier Bustamente, durant una reunió amb els mitjans de comunicació per fer balanç del primer any d'aplicació d'aquest projecte, desplegat en les comunitats d'Andalusia i Balears. Bustamente ha indicat que encara es mantenen converses amb el Govern balear per fixar les places per a la següent edició.

Segons les dades de l'informe executiu sobre l'impacte econòmic del programa, els turistes europeus que van recalar a Balears en el marc de l'esmentat programa han generat més de 56.000 pernoctacions en hotels de la comunitat. Una altra de les conclusions és que Calvià és un dels destins més demandats pels turistes.

En el cas de les Balears, destaca l'arribada de turistes procedents de Polònia, Grècia i Romania tenint en compte que han propiciat l'arribada de més de mil visitants cadascun d'aquests països, seguida d'Itàlia (més de 900 turistes) i Bulgària (amb més de 700 visitants). Per contra, Bèlgica i Eslovàquia són els països amb menor volum de turistes a les illes. En total, s'estima la recepció de 7.437 turistes europeus en la comunitat.

Segons Bustamante, la temporada que ve s'intentarà reforçar l'associació de les Balears amb l'àmbit cultural del país, ja que en la primera edició del Turisme Sènior s'aprecia que els visitants europeus relacionaven més a Andalusia amb els patrons culturals d'Espanya, motiu aquest que pot explicar el major volum de turistes que han recalat en la comunitat andalusa. Tot i això, ha destacat que hi ha hagut casos com el de Romania on les illes semblen que són molt conegudes.

A més, ha apuntat que per a la següent edició del programa Turisme Sènior Europa es preveu dedicar 14 milions d'euros amb de 111.000 places, amb la incorporació de destinacions de la Comunitat Valenciana i Illes Canàries.

PROGRAMA RENDIBLE

A nivell general, la primera edició del Programa Pilot Turisme Sènior Europa va atreure a Espanya a un total de 43.952 turistes majors de 55 anys i procedents de 15 nacionalitats diferents, que van generar un impacte econòmic agregat de 22,5 milions d'euros en destí.

Segons ha recordat Bustamante, les administracions públiques, Turespaña i les Comunitats Autònomes van invertir 5,2 milions d'euros en aquesta edició del programa --respecte dels 10 milions d'euros originalment previstos--, dels quals es van recuperar 6,9 milions d'euros (1,32 euros per euro invertit).

A més, el programa ha aportat al voltant d'1,2 milions d'euros a la resta d'administracions europees (0,23 euros per euro invertit), el que va suposar una rendibilitat total d'1,55 euros en el conjunt d'institucions europees per cada euro invertit per l'administració espanyola.

La iniciativa ha permès, alhora, crear o mantenir 609 llocs de treball directes en el sector turístic del destí, i va generar el seu superàvit de 24,2 milions d'euros en la balança per compte corrent.

El cost del paquet total ha ascendit a 18,9 milions d'euros, dels quals un 65% (12,2 milions d'euros) van correspondre al destí i un 35% (6,6 milions d'euros) s'han produït als països d'origen. Per part seva, la despesa per persona i dia fora del programa s'ha situat en 34,02 euros.

RESULTATS POSITIUS

Bustamante ha incidit que les dades d'aquest primer any del programa són positives, ja que "l'objectiu era més qualitatiu que quantitatiu, doncs l'important era crear una gran xarxa".

Alhora, ha assenyalat que en aquesta primera edició el desconeixement de l'oferta i la falta de comercialització han estat les causants que només es cobrís al voltant de la meitat de les places ofertes, mentre que per a aquest segon any "l'objectiu és arribar a les 100.000 places".

"Si el producte és bo, la gent repetirà i s'ho dirà als seus amics; la meta és crear la necessitat de viatjar i generar un mercat paral·lel en temporada baixa", ha afegit Bustamante.