El Consell aprova el Pla de Carreteres, que elimina els projectes d'autovia i els substitueix per desdoblaments

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: jueves, 3 diciembre 2009 15:59

PALMA DE MALLORCA, 3 Dic. (EUROPA PRESS) -

El Consell de Mallorca va aprovar avui, amb 17 vots a favor de PSIB, Bloc i UM i l'abstenció del PP, el Pla Sectorial de Carreteres de Mallorca, que elimina tots els projectes d'autovies i autopistes projectats en la passada legislatura i els substitueix per desdoblaments (doble via), basant-se en criteris de sostenibilitat i adequant-se a les necessitats d'un territori insular.

D'aquesta manera, el Pla Director Sectorial de Carreteres per a l'illa de Mallorca preveu modificacions substancials respecte a les principals obres viàries previstes en el projecte inicial, entre les quals destaca l'eliminació de l'autovia Inca-Manacor i la supressió del segon cinturó de Palma, que es canvia per un "projecte més assumible i respectuós amb el paisatge", segons ha destacat el conseller insular de Territori, Antoni Pascual.

En concret, les principals infraestructures viàries previstes en el nou Pla s'executaran en dues fases; la primera, que es desenvoluparà entre 2009-2017, i la segona fase, prevista per al període 2017-2024. Altres de les principals novetats del Pla de Carreteres és la disminuir la velocitat màxima permesa a la xarxa secundària de l'illa, ja que el criteri de disseny per al condicionament de les carreteres tindrà en compte el format C-70 en lloc del C-80 com passa actualment.

Durant el debat de la iniciativa, Pascual va negar qualsevol mena de desacord entre els membres del Pacte per treure-la endavant, responent així a les crítiques efectuades des del PP, al justificar que "el que hi ha hagut ha estat un temps per fer consultes" i fruit d'aquestes reunions, ha dit, s'han estudiat les possibles modificacions a l'informe d'al·legacions presentades.

"Estic content per la cultura de Pacte que hem presenciat", va etzibar el conseller, qui ha destacat el fet que dins del Pacte cadascun dels partits que ho conformen hagi renunciat "a una petita part del seu programa electoral per aprovar aquest Pla".

Per la seva banda, el conseller de UM Miquel Àngel Flaquer va al·ludir a les "moltes hores de treball i consens" entre els socis i ha assegurat sentir-se "satisfet de ser capaços d'arribar a l'acord entorn d'un bon pla, totalment respectuós amb el medi ambient".

En aquest sentit, va recriminar que "és fals" que Mallorca "quedarà plena d'asfalt i serà agressiu a l'entorn", tal com critiquen associacions ecologistes de l'illa, que precisament s'han concentrat avui a les portes del Consell per protestar contra l'aprovació de Pla.

Tal com va incidir, la pretensió del projecte és continuar millorant la xarxa viària i les comunicacions entre els municipis de Mallorca, recordant a més que s'han eliminat totes les variants que els Ajuntaments "no han volgut", perquè "rebaixa molt i elimina tota polèmica del passat pla", aprovat en 1998.

Cal recordar que ha estat el 22 de desembre del 2008 quan el Consell va aprovar de manera inicial el Pla, que té informe tècnic del passat 19 de novembre i jurídic del dia 25, emesos pels tècnics de la Direcció Insular d'Ordenació del Territori, que acorda la conformitat de la Memòria Ambiental, a més de l'acord de la Comissió Balear de Medi Ambient del Govern i el de la Comissió de Política Territorial.

(HAURÀ AMPLIACIÓ)

Contenido patrocinado