Consell.- El Govern autoritza una despesa de 30,7 milions a la construcció i reforma de set centres educatius

Aprova destinar 10,3 milions al servei de transport escolar

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: viernes, 9 abril 2010 20:19

PALMA DE MALLORCA, 9 Abr. (EUROPA PRESS) -

El Consell de Govern va autoritzar avui una despesa de 30,7 milions d'euros a la construcció de quatre nous col·legis, així com la reforma i ampliació d'altres tres centres educatius, actuacions que suposaran un increment de 945 places en totes les illes i la supressió d'un centre modular i una dotzena d'aules d'aquestes característiques.

Segons ha concretat el conseller del ram, Bartomeu Llinàs, els col·legis que es construiran seran dos a Mallorca, un a Menorca i un a Eivissa. A més, els centres que seran reformats són dos de Mallorca i un de Menorca.

Tot i això, en total es construiran 1.800 places d'obra nova -450 a Mallorca i a Eivissa i 900 a Menorca-. En total, la Conselleria invertirà 25,59 milions a la construcció dels quatre nous centres educatius, el que permetrà l'eliminació de nou aules modulars i d'un centre modular, l 'augment de 925 places escolars i la modernització d'altres 875.

Concretament, el nou Centre d'Educació Infantil i primària (CEIP) de Sineu a Mallorca suposarà una inversió de 6,41 milions i la creació de 450 places d'obra nova, de les quals 125 són de nova creació. Aquest centre substituirà a l'antic i permetrà eliminar les quatre aules modulars que hi ha actualment.

El CEIP Sa Graduada (a Menorca) suposarà una inversió de 6,5 milions, la modernització de 450 places -225 de nova creació- i eliminarà l'aula modular. Al de Sant Lluís s'invertirà 6,1 milions, el que suposarà 450 places d'obra nova -250 d'elles de nova creació- i s'eliminaran quatre aules modulars.

Pel que fa a Sant Antoni de Portmany d'Eivissa, destinarà 6,44 milions d'euros, el que suposarà la creació de 325 places noves i 125 d'obra nova. El nou centre suposarà la supressió del centre modular que hi ha actualment.

La construcció dels centres de Sineu, Sa Graduada i Sant Lluís es realitzaran a partir del projecte tipus, un model arquitectònic de col·legi públic que impulsa la Conselleria que aposta per la sostenibilitat, l'adaptació a la normativa de barreres arquitectòniques i la mínima complexitat constructiva i estructural.

REFORMA I AMPLIACIÓ

Pel que fa a la despesa dedicada a reforma i ampliació dels centres -5,13 milions d'euros-, destaquen les obres de l'IES Santa Margalida, que suposaran una inversió de 678.000 euros i la creació d'un nou cicle formatiu de grau mitjà de Comerç.

D'altra banda, es portaran a terme les obres d'ampliació del CEIP S'Albufera d'Alcúdia, a les quals la Conselleria d'Educació i Cultura destinarà un total de 770.000 euros al projecte, que preveu la construcció d'un gimnàs.

També destinarà 3,68 milions a la primera fase de rehabilitació de l'IES Pasqual Calbó de Maó, que permetrà suprimir tres aules modulars, la ubicació de deu aules, un taller de tecnologia, una biblioteca i dos departaments.

TRANSPORT ESCOLAR

D'altra banda, el Consell de Govern ha aprovat destinar 10,3 milions d'euros al servei de transport escolar de les illes, la contractació de 293 acompanyants i el finançament de rutes de transport per a 234 alumnes amb necessitats especials.

A més a més, invertirà 7,98 milions d'euros per finançar els contractes amb les empreses de transport que realitzen el servei en 200 rutes que beneficien a més de 12.000 alumnes d'ensenyaments obligatoris. A més, 1,76 milions serà per al servei d'acompanyants i més de 622.000 per a les 18 rutes de transport adaptat. Per illes, es realitzen 115 rutes a Mallorca, 48 a Eivissa, 31 a Menorca i sis a Formentera.

Contenido patrocinado