Gesa manté que "no ha fet res malament" i que ha actuat complint la legislació vigent

Actualizado: jueves, 5 marzo 2009 18:37

PALMA DE MALLORCA, 5 Mar. (EUROPA PRESS) -

El president de Gesa Endesa a Balears, Bartomeu Reus, ha assegurat avui que la companyia "no ha fet res malament" en relació amb l'important augment de la facturació a causa del cobrament estimatiu del consum fet pels usuaris, ja que, ha assegurat, es tracta de protocols d'actuació "estrictes" acordats amb l'actual legislació que, en funció del Reial decret 1578/2008, obliga a portar a terme una lectura 'real' cada dos mesos, així com una estimació del consum.

Així ho va exposar Reus durant la seva compareixença a la Comissió d'Economia, en què ha assegurat que "en cap moment" Gesa s'ha negat a abonar aquestes diferències "reals però legals" que, segons ha informat, suposen aportacions als ciutadans de "cèntims d'euro".

Pel que fa al nombre de persones afectades per aquesta forma de facturació, ha assegurat que va afectar 550.754 clients, que suposen el 83% del total de clients de la companyia. Tot i això, va incidir que el total de 1.453 casos en els quals s'ha recalculat la diferència, el 73% dels mateixos (1.054) ja han percebut imports "inferiors als tres euros" per part de la companyia.

Preguntat sobre les causes que expliquin aquests augments, el president va mantenir que es deu a "l'hivern tan fred que ha patit la Comunitat", i alhora ha sostingut que a l'anàlisis que es va portar a terme en la facturació entre gener del 2008 i el mateix període de l'actual exercici, s'observa que el consum va incrementar entre un 10 i un 40 % -es tracta de segments domèstics amb calefacció elèctrica-.