El Govern intensifica la promoció turística de les Balears al Regne Unit, França i Polònia per al final de la temporada

La Conselleria de Turisme ha sol·licitat a British Airways que endavant els vols de l'estiu que ve al mes de març per anticipar l'arribada dels primers turistes

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: jueves, 2 septiembre 2010 19:53

PALMA DE MALLORCA, 2 Sep. (EUROPA PRESS) -

L'Agència de Turisme de les Illes Balears (ATB) de la Conselleria de Turisme i Treball del Govern ha intensificat la promoció de les illes com destí turístic al Regne Unit, França i Polònia amb l'objectiu de dinamitzar aquests mercats emissors de visitants, característics del final de la temporada alta.

Així ho ha anunciat en roda de premsa la consellera de Turisme i Treball de l'executiu autonòmic, Joana Barceló, qui ha remarcat que, amb aquesta actuació (que té la col·laboració de Turespaña), el seu departament pretén "allargar la temporada" i "aprofitar al màxim" els acords de connectivitat arribats amb aquests països i amb el mercat nacional, així com garantir la cobertura de places hoteleres durant les últimes setmanes d'estiu.

En concret, al Regne Unit s'està portant a terme un acció directa per a promocionar Mallorca i Eivissa en aquest mercat, així com les noves connexions que la companyia aèria British Airways ha establert entre les dues illes i l'aeroport de London City. L'acte promocional tindrà lloc fins a les 20.30 hores al Canary Wharf de Londres, on s'han instal·lat un punt d'informació sobre Mallorca i Eivissa i un altre sobre British Airways, en què els turistes podran fer les seves reserves 'in-situ'.

D'altra banda, Barceló ha assegurat que s'ubicarà també en aquest espai un simulador de golf perquè els assistents puguin practicar aquest esport, i que s'oferirà un còctel a base de productes de la gastronomia balear i vins de les illes. Alhora, ha destacat que l'ATB manté converses amb British Airways perquè la companyia avanç els vols de l'estiu que ve al mes de març, amb la finalitat d'anticipar l'arribada dels primers turistes anglesos.

Segons ha recordat la consellera, aquestes actuacions se sumen a les quals el Govern porta a terme actualment per captar reserves d'últim minut per a aquest estiu i garantir la connectivitat amb aquest mercat durant l'hivern. En aquest sentit, ha recalcat que l'aerolínia Monarch Airlines ha anunciat fa unes quantes setmanes les noves rutes d'hivern que connectaran Mallorca amb els aeroports de London Gatwick i Manchester tres vegades per setmana, si bé Turisme està negociant un mateix tracte per a l'illa d'Eivissa.

Pel que fa al mercat francès, la responsable autonòmica de Turisme ha explicat que s'està impulsant a París, Lió i Nantes una campanya d'imatge destinada a dotar de visibilitat a Mallorca i Eivissa per fomentar les reserves de final de temporada, així com a concedir el "màxim contingut" a l'acord tancat amb Air Europa per a promocionar les noves rutes d'hivern amb la capital gala.

En relació amb Polònia, Barceló ha asseverat que la intensificació de la campanya se centrarà a promocionar Eivissa a través dels mitjans de comunicació generalistes i especialitzats d'aquest país, ja que aquest és el primer any, segons ha recordat, en què s'ofereixen vols directes des de Polònia a la Pitiüsa més gran. En aquesta línia, ha recordat que el mes d'abril passat els touroperadors Nowa Itaka i TUI anunciar-lo que, per primera vegada, habilitarien un vol directe setmanal entre Varsòvia i Menorca i Eivissa, al qual s'han sumat les dues connexions setmanals que opera la companyia Norwegian Air entre Palma i la capital polonesa.

Finalment, pel que fa al mercat nacional, la consellera de Turisme ha anunciat que, al costat de l'operador turístic Soltour, el seu departament gestiona una campanya de promoció en línia que consisteix a publicitar a Balears a través d'una web, oferint també informació sobre ofertes als potencials visitants a través de correu electrònic.

"MODERADAMENT OPTIMISTES" RESPECTE A LES XIFRES

Pel que fa al nombre de visitants acumulat durant la present temporada, el director general de Promoció Turística, Vicent Torres, ha afirmat que des de la Conselleria es mostren "moderadament optimistes" respecte als resultats, després que Barceló anunciés que el mes de juliol es va tancar amb un increment del 13,8% en el nombre de turistes britànics respecte al mateix mes del 2009.

Tot i això, segons la directora de l'ATB, Mar Guerrer, quan el seu departament ha anunciat la campanya promocional al Regne Unit el nombre de turistes procedents d'aquest país es trobava un 8% per sota del de l'any passat, si bé les dades de juliol han permès recuperar aquests registres.

En relació amb el mercat francès, Torres ha reconegut que s'està retrocedint lleument durant la temporada actual, si bé des del Govern preveure recuperar els resultat amb les noves connexions que operarà Air Europa durant tot l'hivern. En aquest sentit, ha remarcat que França s'ha mantingut fins ara gràcies a la tasca dels touroperadors francesos, i que, quan algun d'ells redueix la seva activitat a les illes, el nombre de visitants "pot baixar molt ràpidament".

Pel que fa a Polònia, el director general de Promoció Turística ha postil·lat que el nombre de turistes procedents d'aquest país europeu pujarà en termes generals respecte a l'any passat perquè s'han incrementat les connexions, en especial, ha dit, a Menorca i Eivissa, ja que 2010 és el primer any en el qual les dues illes tenen vols directes a Varsòvia.

En conjunt, Guerrer ha assenyalat que Balears es trobava el tancament de juliol un 2% per sota de les xifres de l'any passat, si bé ha considerat que està previst que agost culmini amb dades "similars" als del mateix mes del 2009.

Contenido patrocinado