PALMA DE MALLORCA, 21 de gener (EUROPA PRESS)
El Govern ha incidit avui en el seu compromís amb els ciutadans de l'arxipèlag a través de la millora i optimització del Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB), els Ports de Balears, la Xarxa Infojove i l'Agència Tributària de les Balears, departaments mitjançant els quals l'Executiu autonòmic pretén oferir "un més gran i millor" servei als contribuents a través de Cartes Marc.
Així ho va exposar en declaracions als mitjans el conseller de presidència, Albert Moragues, qui va manifestar que amb la firma d'aquests documents els quatre departaments es comprometen a "ser responsables" amb els ciutadans, i alhora va posar èmfasi en què es donarà "major atenció" a les queixes que plantegin els balears en relació amb el funcionament d'aquestes entitats.
Sobre aquesta qüestió, el director general de Qualitat, Fernando Monar, ha assegurat que en el cas que arribin reclamacions -s'establirà una central que les recollirà totes- el Govern donarà una resposta al ciutadà "en no més de 15 dies", amb l'objectiu de solucionar les deficiències que puguin trobar-se els usuaris d'aquests departaments.
Així, aquestes entitats mantindran la vigència d'aquestes Carta Marc per un període de dos anys, en els quals vetllaran pel "total compliment" dels serveis que aquestes ofereixen als residents de l'arxipèlag. De moment, tal com ha recordat Moragues, són quatre les "primeres" que han presentat aquests documents, però va incidir en què existeixen sis entitats més que s'adheriran a aquest "compromís amb la ciutadania".
D'aquesta manera, el conseller ha afirmat que "també presentaran les seves propostes en pròximes dates" entitats com el sistema de Gestió Sanitària de Mallorca (GESMA), la Direcció General de Salut Pública -dependent de la Conselleria de Salut i Consum--, la Direcció General de Planificació i Centres -integrada en la Conselleria d'Educació i Cultura--, així com l'Oficina d'Atenció Ciutadana i el Consorci de Transports de Mallorca.
Alhora, i relacionat amb la Direcció General de Salut Pública, Moragues ha informat que s'establiran "tres subgrups", que també es comprometen amb aquesta causa, com són el 061, i la Gerència d'Atenció primària a les illes de Menorca i d'Eivissa.
Finalment, Monar ha assegurat que per a totes aquestes entitats l'aplicació de les Cartes Marc suposa un "repte molt fort", lloc els ciutadans de l'arxipèlag podran conèixer "millor", i alhora "avaluar", els serveis que se'ls ofereix des de l'Administració.