Les vendes de cotxes usats a Balears van augmentar un 3,9% fins a l'abril, segons Ganvam

Coches Usados
AUTOSCOUT24
Europa Press Islas Baleares
Actualizado: miércoles, 25 mayo 2011 16:17

PALMA DE MALLORCA, 25 May. (EUROPA PRESS) -

Les vendes de turismes de segona mà van augmentar un 3,9% a Balears durant el primer quadrimestre de l'any, fins arribar a les 14.299 unitats, fet que suposa el 2,5% del mercat nacional, segons ha assenyalat el president de l'Associació Nacional de Venedors de Vehicles a Motor (GANVAM), Juan Antonio Sánchez Torres.

En una roda de premsa amb motiu de la XV edició del Saló del Vehicle d'Ocasió (VO) de Madrid, el responsable de la patronal ha explicat, tot i això, que aquest augment de la proporció de vendes és encara alguna cosa "artificial", ja que es deu sobretot al baix nivell de matriculacions de cotxes nous -aquest any podrien rondar les 875.000 unitats a Espanya- i no tant a la maduresa del mercat d'usats, que gaudeix encara d'un gran potencial de creixement a curt i mitjà termini.

Tal és així que, fins al mes d'abril passat, les vendes d'usats es van incrementar ja un 7,3% a Espanya, fins a arribar a les 568.636 unitats venudes. Per contra, les vendes de nous van retrocedir fins a les 279.960 unitats, el que es tradueix en un descens del 26,3% davant de l'any anterior.

En total, concessionaris i compravendes van facturar 3.130 milions d'euros per venda de VO en el primer quadrimestre, fet que suposa un creixement del 9,1% respecte al mateix període de l'any anterior.

AUGMENT EN GAIREBÉ TOTES LES comunitats

A excepció d'Extremadura (-4,4%) i les ciutats autònomes de Ceuta-Melilla (-2,2%), totes les altres regions espanyoles van elevar les seves vendes d'usats durant els quatre primers mesos de l'any, destacant especialment els forts increments de Castella-La Manxa (+15,1%), Catalunya (+13,7%), Canàries i Cantàbria (+12,1%) i la Comunitat Valenciana (+11,7%).

Alhora, la Comunitat de Madrid manté la major quota de vendes d'usats a Espanya, amb el 18,3% de les operacions, per davant d'Andalusia i Catalunya (16,1%), la Comunitat Valenciana (9,2%), Galícia (5,3%), i Castella-La Manxa i Castella i Lleó (5,1%).

CADA VEGADA MÉS AL VOLTANT D'EUROPA

A l'àmbit europeu, Espanya comença a retallar distàncies respecte als principals països fabricants de vehicles de la Unió Europea, situant-se ja al mateix nivell d'Alemanya i a tan sols tres dècimes d'Itàlia. Tot i això, encara es manté lluny de països com França o el Regne Unit, el diferencial del qual sobre el nostre mercat supera els 0,6 i 1,4 punts, respectivament.

A Espanya, les compres dels usats segueixen estant sobretot en mans de particulars, que acaparen gairebé sis de cada deu adquisicions, front a les quatre de cada deu que es realitzen de particular a professional. D'elles, el 27% es realitzen en xarxes oficials, un 11% a compravendes i només un 6% a empreses de lloguer.

Les operacions de vehicles usats més freqüents entre particulars es corresponen amb vehicles de baix preu, els anomenats "mileuristes", de més de deu anys d'antiguitat -al 61% dels casos- i pertanyents en la seva majoria als segments mitja sota (36%) o petit (28%). Els automòbils de cinc a deu anys representen el 29% de les vendes, i els vehicles de fins a cinc anys el 10%.

Per contra, les compres a professionals estan protagonitzades pels vehicles seminous amb menys de tres anys d'antiguitat (35%), procedents, sobretot, dels vehicles de quilòmetre zero i flotes (buy back, rènting i rent a car). Actualment, l'oferta de seminous continua sent escassa i es veu pressionada pels descomptes i promocions dels turismes nous.

Contenido patrocinado