L'estiu a Eivissa se salda amb la mort de nou persones per consum de drogues

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: miércoles, 1 octubre 2008 21:44

PALMA DE MALLORCA 1 Oct. (EUROPA PRESS) -

L'estiu a l'illa d'Eivissa s'ha saldat amb la mort d'un total de nou persones per consum de drogues confirmades fins ara i a l'espera que es publiquin les dades oficials de l'anàlisi que els laboratoris oficials estan portant a terme, segons ha informat el conseller de Salut i Consum, Vicenç Thomàs.

Durant la celebració de la Comissió No Permanent de Salut al Parlament, Thomàs va respondre així a les preguntes formulades per la diputada popular Carmen Castro en les quals instava el conseller a donar explicacions sobre el nombre de persones que havien perdut la vida aquest estiu a l'illa, degut al consum de drogues.

D'altra banda, el conseller va destacar que durant aquest estiu, ha disminuït en un 25 % el nombre de persones ateses a l'Hospital de Can Misses per casos d'intoxicacions per drogues, després que entre els mesos de juny i agost es van comptabilitzar 239 urgències, davant de les 318 del mateix període del 2007.

Concretament, va apuntar que el juny es van atendre 58 urgències per drogues, 81 el juliol i 100 l'agost, davant de les 82, 85 i 151 que es van registrar en els mateixos mesos del passat exercici, respectivament.

Thomàs, d'aquesta manera, va posar èmfasi en què la mort de persones per consum de drogues és un fet que preocupa "i molt" al seu Departament, per la qual cosa va sostenir que s'està treballant per "delimitar la dimensió real" d'aquest problema, així com l'estudi de diferents alternatives d'actuació.

D'altra banda, a preguntes de la parlamentària popular, el conseller va anunciar que la Comissió Tècnica de Drogues es reunirà aquest mes d'octubre, després que la Coordinació Autonòmica impulsés, el mes de febrer passat, una trobada amb totes les institucions i entitats que intervenen en relació amb el consum de drogues i les diferents conductes addictives.

Sobre aquesta qüestió, Thomàs va destacar que els temes que es tractaran en aquesta reunió es refereixen a la revisió de la composició de la pròpia Comissió, ja que no estan representades totes les institucions que actuen en el món de les drogues, com per exemple la resta de les Conselleries, així com la Delegació de Govern.

Tot i això, el conseller ha afirmat que està previst presentar un informe de la situació actual de les drogues a l'arxipèlag, amb major atenció als nous patrons de consum relacionats amb l'oci, i més nocturn a les illes, "no només a Mallorca".

Alhora, Thomàs va incidir que el consum de drogues no només comporta riscos per a la salut, com el desenvolupament de malalties com l'ansietat, sinó que també influeixen en el fet de mantenir relacions sexuals "no segures", i per tant el contagi de Malalties de Transmissió Sexual (ETS) com la Sida, o l'Hepatitis, entre d'altres.

Contenido patrocinado