PALMA DE MALLORCA, 17 Nov. (EUROPA PRESS) -
El grup parlamentari socialista ha instat avui al PP a ser "persistent" a l'hora de reclamar al Govern un fons per atendre situacions d'impagats d'hipoteca, quantifiqui aquesta partida i proposi d'on obtenir els recursos destinats a aquest fons, de manera que "si convenç" aquesta iniciativa el PSIB donarà el seu vot favorable perquè prosperi.
Així ho va posar de manifest el diputat socialista Josep Carretero després que el PP presentés una Proposició No de Llei, rebutjada amb 27 vots en contra i 26 a favor, dirigida a instar a l'executiu autonòmic a crear un fons de compensació hipotecari objectiu del qual sigui establir mesures d'ajuda en moments de risc de pèrdua patrimonial per impagament de les quotes de les hipoteques.
Tot i això, Carretero ha manifestat no recolzar aquesta iniciativa ja que el Govern fa "tot el que està en la seva mà" en aquests casos tenint en compte els recursos que disposa, la caiguda d'ingressos amb motiu de l'actual crisi econòmica i l'augment de les necessitats "de tota mena".
Tot i això, el socialista va invitar a la formació popular que "sigui persistent i reflexioni", i si desitgen que s'impulsi un fons d'aquest tipus, que present una esmena als Pressupostos del 2010, la quantifiqui i proposi d'on obtenir la partida d'ingressos. Alhora, també va recalcar la necessitat d'analitzar fórmules alternatives, com la impulsada per la Junta d'Andalusia, ha dit, dirigida que els promotors venguin els seus habitatges a preu d'hipoteca.
Pel que fa a un altre dels punts de la Proposició, que instava al Govern a signar un conveni amb les entitats financeres per establir moratòries o suspensions temporals del pagament d'hipoteques, Carretero ha afirmat que aquest acord ja està signat amb els bancs i és una de les 17 mesures que es van adoptar a la Taula de Seguiment de l'Economia Balear, i que, ha afegit, "han tingut un reflex en l'acció de govern i en l'elaboració dels pressupostos".
"Es tracta d'un conveni que, segons totes les entitats financeres que ho van subscriure, funciona i aquestes fan el que poden per ajudar a les persones que ho necessiten", va recalcar el parlamentari socialista.
En concret, el PP sol·licitava aquest conveni per ajudar a les famílies davant d'una situació d'"enfonsament" econòmic produït per l'increment dels tipus d'interès o davant de situacions com la desocupació, defuncions o incapacitat laboral que igualment impedeixin atendre els pagaments conveniats amb aquestes entitats.