El pop espanyol i la cuina mediterrània són les principals aficions de l'internauta espanyol, segons un estudi

Actualizado: miércoles, 14 mayo 2008 18:04

MADRID, 14 Maig. (EUROPA PRESS) -

El pop espanyol, la cuina mediterrània i les sortides amb els amics són les principals aficions dels internautes espanyols, segons l'estudi d'opinió 'Ets En línia' elaborat per la companyia 'clickseguros'.

Aquest informe ha comptat amb de 1.001 entrevistes en línia realitzades a internautes (homes i dones) de fins a 54 anys d'edat, amb l'objectiu d'analitzar els costums de les persones que naveguen per la Xarxa.

Així, un 53 % dels enquestats assegura que la cuina mediterrània és la seva preferida a l'hora de menjar, per sobre d'altres com la tradicional (31 %), la creativa (5 %), l'asiàtica (3 %) o el menjar ràpid (1 %).

A més, un 44 % dels internautes afirma que el pop espanyol és la millor opció a l'hora d'escoltar música. En aquest apartat, el rock (17 %), la música llatina (10 %) i la música clàssica (7 %) també ocupen un lloc en les preferències dels espanyols.

Per la seva banda, un 75 % dels enquestats assegura que prefereix sortir abans que llegir (66 %), viatjar (63 %), practicar esport (35 %) o acudir al teatre (22 %).

INTERNAUTA 2.0

L'estudi revela l'existència de quatre grups diferents entre els 'navegants': l'internauta 2.0 ("els més dinàmics"); els internautes avançats ("el grup més nodrit"); els internautes actius ("no són creadors de continguts") i els internautes passius ("els que menys temps passen a la Xarxa").

Pel que fa al primer grup, està format pel 17 % dels internautes i asseguren "estar enamorats" d'internet, mentre que els 'avançats' reuneixen al 38 % d'aquesta mostra i inverteixen entre una i tres hores a navegar.

Els internautes actius agrupen al 30 % de la població cibernauta i viuen generalment en poblacions de més de 20.000 habitants. Finalment, els passius representen el 18 % dels usuaris a Espanya i són el grup amb major nombre de dones.

TEMES "PERSONALS" A LA XARXA

D'altra banda, l'estudi revela que a prop de nou de cada deu espanyols (el 87 %) utilitza la Xarxa per informar-se abans de comprar qualsevol producte. Alhora, el 40 % dels espanyols creu que internet és ja el "millor mitjà" per resoldre temes personals.

Finalment, la confiança a la xarxa augmenta, ja que gairebé un 80 % dels internautes espanyols afirma utilitzar la banca per internet. Entre els usos més destacats, cal destacar les transferències (53 %) i les consultes de saldos (74 %).