Una productora grava a Eivissa el primer capítol d'un projecte sobre les ciutats Patrimoni de la Humanitat

Actualizado: miércoles, 8 abril 2009 19:18

EIVISSA, 8 Abr. (EUROPA PRESS) -

La productora nord-americana Universal Views es troba aquesta setmana a Eivissa, on grava el primer capítol d'un projecte, la finalitat del qual és la de fer arribar a milions de llars nord-americans les riqueses culturals i històriques de les ciutats Patrimoni de la Humanitat.

Segons ha informat avui l'Ajuntament d'Eivissa el Grup de Ciutats ha signat un conveni amb Universal Views per al rodatge d'una completa producció per emetre als Estats Units amb el títol 'Les 13 meravelles d'Espanya'.

En aquest sentit, l'alcaldessa d'Eivissa i actualment presidenta del Grup de Ciutats Patrimoni, Lurdes Costa, juntament al productor de la productora Jorge Borda, van presentar avui el projecte en la Madina Yabisa, on un equip de la productora ha anat recollint imatges.

El rodatge d'aquests reportatges tindrà una durada de 12 setmanes i Eivissa ha estat el primer destí elegit per Universal TV per donar començament a les filmacions.

En aquest sentit, durant aquesta setmana la productora ha anat prenent imatges dels béns culturals més emblemàtics, així com dels comerços de la Marina, de moda Adlib o d'activitats que es fan a la ciutat, com les processons de Setmana Santa o l'actuació del Cor 'Ciutat d'Eivissa'.

Alhora, des del consistori s'ha destacat que la música d'aquest documental serà de l'autor eivissenc Miguel San Miguel, el compositor de la música del Grup Ciutats Patrimoni. La interpretació correrà amb càrrec a l'Orquestra Simfònica i del Cor 'Ciutat d'Eivissa'.

Segons el conveni, les Ciutats Patrimoni aportaran 30.000 euros a aquest projecte i Universal Views gravarà per a Universal TV 13 capítols d'entre 30 minuts i una hora, en anglès i en espanyol.

Està previst que aquest projecte pugui presentar-se aquest estiu a Madrid i a la tardor a Nova York. Abans que acabi l'any començarà a emetre's en diversos canals nord-americans. De fet, l'acord s'ha assolit amb la cadena pública PBS, que cobreix gairebé el 100 per cent del territori dels Estats Units, amb una cobertura de més de 37 milions de llars.