La totalitat de col·legis de les Balears té equips de suport per tractar a nens amb trastorns d'aprenentatge

Estudiantes
EP
Europa Press Islas Baleares
Actualizado: lunes, 21 marzo 2011 12:59

Al voltant de 3.700 professors de les Balears reben formació especifica per detectar a nens amb trastorns d'aprenentatge

PALMA DE MALLORCA, 21 Mar. (EUROPA PRESS) - -

La totalitat de centres educatius de les Balears; d'Infantil i primària així com els Instituts de Secundària, públics i concertats, disposen actualment d'equips de suport i departaments d'orientació destinats a detectar als alumnes que presenten trastorns d'aprenentatge.

En concret, 67 Instituts de Secundària, 107 centres concertats, 218 centres d'Educació primària i 1 Centre Públic d'Educació Especial preveu la llista de centres, segons les dades facilitades a Europa Press per la Conselleria d'Educació.

Alhora, 3.685 mestre de les Illes han rebut formació per atendre a nens amb necessitats específiques de suport educatiu, que són alumnes que presenten algun tipus de trastorn d'aprenentatge, cosa que representa el 26,3 % de la plantilla de docents d'ensenyament públic i concertada.

La dislèxia, trastorns per dèficit d'atenció amb o sense hiperactivitat (TDAH), o trastorns greus del llenguatge, són alguns dels problemes que el professor aprèn a detectar i a tractar en les activitats de formació en les quals han participat al llarg del curs 2009-2010.

En concret, 1.962 mestres han rebut formació relacionada amb les necessitats específiques de suport educatiu, amb temàtiques sobre necessitats educatives especials (520 professors), dificultats a l'aprenentatge (363) o incorporació tardana al sistema educatiu (121).

Per la seva banda, altres 1.723 professors de les Illes han acudit a activitats de formació per detectar dificultats en el llenguatge oral, de la lectura (dislèxia), de l'escriptura o del càlcul.

EQUIPS DE SUPORT I DEPARTAMENTS D'ORIENTACIÓ

En els col·legis d'Infantil i primària l'equip de suport té com a objectiu fonamental "impulsar i implementar des d'una perspectiva inclusiva models organitzatius que afavoreixin una resposta educativa de qualitat per atendre la diversitat de l'alumnat, a través d'estratègies de suport amb els docents (sobretot assessorant al professorat) i l'estudiant.

L'equip de suport està format pel responsable d'orientació educativa del centre, mestres d'educació especial, audició i llenguatge i atenció a la diversitat, a més de tots els docents que tinguin assignades tasques de suport previstes en el Pla d'Atenció a la Diversitat. També s'inclouen els tècnics i auxiliars de suport a l'alumnat amb necessitats educatives especials.

Per la seva banda, tots els Instituts disposen d'un departament d'Orientació la tasca principal del qual és la d'oferir una resposta educativa a l'alumnat amb problemes d'aprenentatge.

PROTOCOL D'ACTUACIÓ

Segons estableix l'informe de mesures posades en marxa en els centres educatius amb alumnat amb dificultats a l'aprenentatge,

la cosa més important que cal aconseguir per ajudar als nens amb necessitats educatives especials "és que els mestres estiguin ben formats per tractar amb aquest tipus d'alumnes".

És per aquesta raó, que des de la Conselleria d'Educació s'advoca per "seguir apostant per la formació permanent de tot el professorat relacionat amb l'Atenció a la Diversitat "a fi que una bona optimització de recursos pugui donar una resposta educativa a tot l'alumnat". "Per a això, aquesta tasca ha de ser assumida per tot el professorat del centre, assessorat per l'equip de suport".

Contenido patrocinado