PALMA DE MALLORCA, 9 Nov. (EUROPA PRESS) -
Un total de 8.800 escolars de segon cicle d'Educació primària de les Balears participaran aquest curs 2009-10 en el Pla de Lectoescriptura que impulsa la Conselleria d'Educació i Cultura per a la millora de les competències en lectura i escriptura dels escolars de 8 i 9 anys i que té un pressupost de 534.000 euros.
En una roda de premsa, la directora general d'Administració, Ordenació i Inspecció Educativa, Maria Gener, ha explicat que en aquest projecte, que se celebra per tercer any consecutiu, tindrà 58 mestres de suport i va anunciar que arribarà a 101 centres educatius de les illes fins a final d'aquest curs, dels quals 74 es troben a Mallorca, 10 a Menorca, 15 a Eivissa i dos a Formentera.
D'altra banda, ha informat que, concretament, es beneficiaran 1.755 alumnes amb majors dificultats en escriptura i lectura, fet que suposa 350 més que en el curs passat, i que seran atesos per un mestre en petits grups en els quals es reforçaran les seves habilitats en aquestes dues aptituds essencials per "continuar amb garanties d 'èxit en els nivells superiors de l'ensenyament".
Gener ha recordat que aquest Pla de Suport a la Lectoescritura posat en marxa pel Govern en el curs 2007-08, va dirigit als alumnes de segon cicle d'Educació primària que presenten problemes en l'adquisició de les competències en lectura i escriptura, bàsicament, lectura comprensiva i eficaç, i que no estiguin inclosos en cap altre programa d'atenció a la diversitat, com el Programa d'Integració o el Pla d'Acolliment Lingüístic i Cultural.
D'altra banda, va detallar que aquesta iniciativa proposa un suport mixt, de manera que el mestre atén als alumnes amb dificultats en petits grups, mentre que, d'altra banda, incideix en el grup de la classe, juntament amb el tutor titular, per "facilitar l'atenció individualitzada i el treball cooperatiu".
Així, ha indicat que el Pla preveu la incorporació d'un mestre a l'escola a jornada completa o a mitja jornada des del passat 3 de novembre fins al final del curs, amb la finalitat que atengui als grups de reforç individualment i també en el grup de classe, al costat del professor titular.
Gener ha precisat que per facilitar l'adquisició del nivell de lectoescritura adequat per continuar la seva escolarització amb èxit, s'utilitzarà no només la lectura de textos narratius o descriptius, sinó també textos de la vida quotidiana i de classe (horaris, gràfics i enunciats de problemes".
Finalment, ha assenyalat que aquest Pla és fruit de l'aplicació dels convenis signats entre el Ministeri d'Educació i la Conselleria d'Educació i Cultura per facilitar el desenvolupament de la LOE i aconseguir els seus objectius de millora de l'èxit escolar, mitjançant actuacions dirigides a la correcció de les dificultats de l'adquisició de les competències bàsiques "tan aviat com es detectin".