AMPL.- El nou pla de carreteres de Mallorca substitueix autovies per desdoblaments i minimitza l'impacte ambiental

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: martes, 17 noviembre 2009 16:36

El projecte definitiu, que serà aprovat el desembre, limitarà la velocitat màxima permesa a la xarxa secundària de l'Illa

Pascual confia que en 2010 es puguin començar les obres de la Via connectora de Palma

PALMA DE MALLORCA, 17 Nov. (EUROPA PRESS) - -

El nou Pla de Carreteres de Mallorca, que s'aprovarà definitivament en el mes de desembre, elimina tots els projectes d'autovies i autopistes projectats en la passada legislatura i els substitueix per desdoblaments (doble via), basant-se en criteris de sostenibilitat i adequant-se a les necessitats d'un territori insular.

D'aquesta manera, el Pla Director Sectorial de Carreteres per a l'illa de Mallorca preveu modificacions substancials respecte a les principals obres viàries previstes en el projecte inicial, entre les quals destaca l'eliminació de l'autovia Inca-Manacor i la supressió del segon cinturó de Palma, que es canvia per un "projecte més assumible i respectuós amb el paisatge".

Així ho ha destacat en roda de premsa la presidenta del Consell, Francina Armengol, que ha comparegut al costat del conseller insultar d'Obres Públiques en la Institució, Antoni Pascual, els qui van donar a conèixer els detalls de les principals infraestructures viàries previstes en el nou Pla que s'executarà en dues fases; la primera, que es desenvoluparà entre 2009-2017, i la segona fase, prevista per al període 2017-2024.

Armengol ha confirmat que l'acord tancat pels socis de govern del Consell de Mallorca, podrà aprovar-se al ple que el Consell farà el 3 de desembre, o bé, en el cas que el document no estigui llest per a aquesta data, serà ratificat en un ple extraordinari que tindrà lloc abans de Nadal, una vegada es compleixin els tràmits previs necessaris per al seu vistiplau definitiu.

Altres de les principals novetats del futur Pla de Carreteres és la disminuir la velocitat màxima permesa a la xarxa secundària de l'illa, ja que el criteri de disseny per al condicionament de les carreteres tindrà en compte el format C-70 en lloc del C-80 com passa actualment, ha explicat Pascual.

Alhora, el conseller d'Obres Públiques ha confirmat que l'objectiu que s'ha marcat l'equip de govern és el de començar la Via [Conectora] de Palma com més aviat millor, tenint en compte que "som conscients que hi ha necessitat de solucionar els accessos a Palma", pel que ha apuntat que "si tot va bé, les obres s 'adjudicaran al llarg del 2010".

D'aquesta manera, segons Pascual, es donarà solució "als grans punts de generació de trànsit com són els polígons de Son Castelló, Can Valero i especialment als accessos al nou hospital de Son Espases. La intenció és, ha dit, adjudicar el projecte al començament de l'any i acabar-lo en el mes d'octubre coincidint amb la inauguració de l'hospital. Amb tot, ha reconegut que "la tramitació és lenta però que s'existeix el necessitat de donar solució als accessos al nou centre sanitari".

CANVIS EN EL PROGRAMA DE CONSTRUCCIÓ

D'aquesta manera, del document aprovat inicialment s'han eliminat una sèrie de projectes entre els quals figuren les variants a Bunyola i a Santa María; s'ha modificat la proposta de variant a Felanitx, eliminant-se el tram entre la MA-14 i la Ma-4010; s'ha suprimit la proposta de variant de s'Estanyol- Sa Ràpita, i s'ha modificat la proposta de variant a Portocristo, que queda dividida en dos trams, de manera que el tram 1 entre la Ma-4014 a Ma-4020 estarà en fase 1 del programa de construcció i el tram 2 entre la Ma-4020 i la Ma-4023 formarà part de la fase 2 del mateix.

Pel que fa a duplicacions de calçades, el nou Pla de Carretera elimina la proposta entre Andratx i Port d'Andratx i traspassa de fase 1 a fase 2 de la proposta la duplicació de la calçada de la Ma1 entre Peguera i Andratx.

En un altre ordre de coses, està previst el traspàs de la fase 1 a la fase 2 de la proposta de condicionament de la Ma-3430 entre Muro i Santa Margalida; el traspàs de la fase 2 a la fase 1 de la proposta de condicionament de la Ma-3430 entre Sa Pobla i Muro i de la carretera a l'altura de Santa Margalida, motivada, aquesta última, per l'eliminació de la proposta de variant.

Finalment, Armengol ha remarcat que tot els partits que formen el pacte de govern en la Institució han donat suport al Pla, de manera que "tenim la tranquil·litat que s'ha negociat i que hi ha hagut un acord de tots els grups", ha postil·lat.

Contenido patrocinado