MADRID, 10 Jun. (EUROPA PRESS) -
Almenys un de cada quatre homes s'ha iniciat en el consum de continguts pornogrfics a Internet abans dels 13 anys i el primer accés s'avana als 8 anys, principalment per la "familiaritat" amb les pantalles i el fcil accés a la tecnologia mbil.
Aquesta és una de les conclusions principals de l'estudi 'Nova pornografia i canvis en les relacions interpersonals', presentat aquest dilluns a Madrid i elaborat per la Xarxa Joves i Inclusió Social i la Universitat d'Illes Balears (UIB) sobre la base de gairebé 2.500 enquestes a joves d'entre 16 i 29 anys.
Tal com revela l'informe, l'edat mitjana d'inici en el consum de pornografia són els 14 anys entre els adolescents homes, i de 16 anys en el cas de les dones. En concret, un 75,8% d'ells comencen a consumir pornografia abans dels 16 anys, mentre que un 35,5% d'elles ho fa abans d'aquesta edat.
"L'edat mitjana s'est avanant per l'accés a la tecnologia mbil", ha explicat el coautor de la investigació Lluís Ballester. El doctor universitari ha precisat que la primera visualització de pornografia als 8 anys -tant nens com a nenes- es deu al fet que el 'nou porno' "es cola a Internet".
En qualsevol cas, el patró de "cerca activa" d'aquest tipus de continguts és més freqüent en els homes, ja que el 33,1% cerca pornografia i el 62,4% es deixa ajudar pels amics. En el cas de les dones, el 34,7% confessa que la troba sense cercar-la i el 17,4% la localitza de forma activa.