Endesa comença a Palma la substitució de 8.000 comptadors per unitats intel·ligents

El pla suposarà una inversió de més de 1.600 milions d'euros i generarà uns 2.000 llocs de treball directes

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: viernes, 10 septiembre 2010 19:07

PALMA DE MALLORCA, 10 Sep. (EUROPA PRESS) -

Endesa ha començat a Palma la instal·lació de les primeres unitats de telecomptadors en diversos edificis del Coll d'en Rabassa, en fet que suposa el començament del procés per substituir de manera progressiva els antics comptadors per nous mecanismes intel·ligents. L'actuació s'inscriu en el Pla de telegestió que desenvoluparà l'elèctrica durant el període 2010-2015 i que afectarà a més de 13 milions de clients de tot el país.

Les primeres unitats dels també anomenats comptadors intel·ligents han estat col·locades en habitatges dels carrers Can Cabrer, Joan Monserrat, Camí de Can Pastilla, Darwin, Can Caimari, Sant Joan de Deu, Són Fangs, Arxiprest Borràs, Bartomeu Calafell, Passeig de Cala Gamba, i Josep Malbertí. En aquesta zona s'han substituït fins ara un total de 1.010 comptadors, van informar fonts d'Endesa a Europa Press.

Amb aquest pla la companyia s'avança en tres anys al termini establert per la legislació europea i espanyola en aquesta matèria. El pla desenvolupat per Endesa suposarà una inversió de més de 1.600 milions d'euros i generarà uns 2.000 llocs de treball directes.

La companyia preveu substituir abans que finalitzi l'any a Palma un total de 8.000 comptadors. Les mateixes fonts han assenyalat que fins al 2015 s'hauran substituït a Balears uns 600.000 comptadors en. En el que es refereix a l'àmbit nacional, Endesa calcula substituir de manera progressiva fins a finals d'any 150.000 comptadors antics per unitats intel·ligents.

La instal·lació dels nous comptadors es realitzarà sense molèsties per als clients i d'una manera senzilla, assenyalen des d'Endesa, que aclareixen que el procés no necessita de la presència del client, sempre que el comptador sigui accessible, això és, estigui centralitzat o a l'exterior. A més, la companyia està enviant cartes informatives als clients afectats, informant-los del canvi dels equips.

La telegestió permetrà al client conèixer les dades del seu consum elèctric de manera gairebé instantània, pel que tindrà la possibilitat d'elegir les millors tarifes per als seus necessitats energètiques i planificar el seu consum. A més, totes les operacions d'alta, baixa, reconnexions, control de potència i canvis de tarifa es podran fer de manera remota i immediata.

Aquest mecanisme ofereix avantatges també per al sistema elèctric, ja que proporciona informació fiable i constant sobre el comportament de la xarxa, fet que permet una millor presa de decisions d'explotació; millora l'eficiència global del sistema elèctric i evitarà sobrecàrregues; a més de contribuir a disminuir les pèrdues de distribució i afavorir la gestió de la demanda energètica.

Contenido patrocinado