EIVISSA, 23 May. (EUROPA PRESS) -
L'eivissenca Francesca Hernández s'ha convertit en la guanyadora del Premi a la Tercera Millor Histria a 'Ficcions 2019', segons ha informat la Conselleria de Cultura, Participació i Esports.
El passat 21 de maig es va celebrar la final del concurs literari 'Ficcions 2019', una iniciativa de l'Associació de Mitjans d'Informació i Comunicació (AMIC) per promoure la lectura i l'escriptura en catal entre els joves dels territoris de parla catalana.
La iniciativa compta amb el suport del Govern, a través de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports mitjanant la Direcció general de Política Lingüística, que des de 2016 es fa crrec dels obsequis que reben els finalistes de Balears.
Aquesta edició va haver-hi una participació rcord de 3.801 participants d'entre 14 i 18 anys de tot Catalunya (2.723), Comunitat Valenciana (584 alumnes) i Balears (494 alumnes) provinents de 306 centres educatius diferents.
Aquestes xifres, ha ressaltat el Govern, suposen un "rcord absolut" en la histria del concurs, ja que s'ha incrementat en més d'un 6 per cent la xifra de participació respecte de la desena edició.
A Mallorca, la participació ha arribat als 197 alumnes de 20 centres educatius i d'aquests, 12 grups formats per 19 joves han aconseguit arribar a la final.
A Eivissa, la participació ha arribat als 186 alumnes de quatre centres educatius i d'aquests, 16 grups formats per 23 joves han aconseguit arribar a la final.
A Menorca, s'ha arribat als 111 alumnes de cinc centres educatius, amb nou grups formats per 12 joves que han aconseguit arribar a la final.
Francesca Hernández, de l'IES Sant Agustí des Vedr, ha aconseguit el Primer Premi de Balears amb una histria presentada sota el pseudnim 'saturnjdr'.
El jurat va considerar que el relat denominat 'Justícia' és la Millor Histria de Balears "per una delicada immersió al món srdid de la prostitució i els límits de la condició humana, per des d'una mirada clara, neta, amb esperana, alhora que freda i serena.