Un miler d'estudiants es manifesten a Palma en contra del Procés de Bolonya i l'enduriment de les PAU

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: miércoles, 22 octubre 2008 19:56

PALMA DE MALLORCA, 22 d'octubre (EUROPA PRESS)

Un miler d'estudiants segons els organitzadors i 700 segons la Policia Local es van manifestar avui pel centre de Palma per exigir una educació pública de qualitat, la retirada del Procés de Bolonya, i la derogació del decret d'enduriment de la selectivitat.

De manera simultània, milers d'estudiants d'Educació Secundària i universitaris de tota la geografia espanyola van substituir avui les aules pels carrers per cridar a toc es xiulet el seu rebuig cap al que consideren una progressiva privatització de l'educació pública.

Així, els estudiants de Palma van partir de la plaça del Tub -a escassos metres de l'Institut Joan Alcover i del Ramón Llull-- i van recórrer els principals carrers de la capital balear, fins a arribar a les portes de la Delegació del Govern, on van llegir un manifest. En el conjunt de les illes, un total de 53.093 alumnes dels instituts públics estaven cridats a la vaga convocada pel Sindicat d'Estudiantes.

Durant tota la marxa els estudiants van cridar consignes que resaven 'Que la crisi la paguin els capitalistes', 'Cap euro dels treballadors a la banca' o 'Els treballadors en lluita'.

En declaracions a Europa Press, la representant del Sindicat d'Estudiantes de les Balears, Anabel Jiménez, va criticar que el Govern vagi a auxiliar a la banca mitjançant una injecció econòmica. "Si hi ha diners per a donar-lo als bancs també hi ha d'haver per fer inversions en educació i garantir els drets elementals", va assenyalar.

En aquest sentit, Jiménez va dir no comprendre com un Govern d'"esquerres" pot impulsar una política de "privatització" de l'ensenyament públic, quan deuria, va precisar, potenciar les inversions i impedir que "el sector privat manipuli l'educació".

Així, va desgranar les principals reivindicacions que realitzen des del Sindicat, consistents a pressionar al Govern perquè es derogui el nou decret que endureix les proves de selectivitat, expressar el seu rebuig al procés de Bolonya, que suposen "el major atac a l'educació pública dels últims vint anys".

El Sindicat d'Estudiantes critica la "gradual privatització de l'educació pública", a l'entendre que s'ha reduït "considerablement" els diners destinats als centres públics, en benefici dels concertats i privats.

Pel que fa a l'enduriment de la selectivitat, aquest consisteix a la inclusió d'una prova oral d'anglès i altres que al principi són voluntàries però que a la pràctica "seran obligatòries i la preparació de la qual no està inclosa en els plans curriculars de Secundàries", ha afirmat Jiménez. Finalment, també va lamentar que la nova legislació de la Formació Professional suposarà la "devaluació" del títol i l'"empitjorament" de les condicions laborals dels estudiants.

"Reivindicam també que les empreses facilitin l'assistència de les persones de major edat a cursos de FP dins de l'horari laboral", ha afegit .

A més de la convocatòria d'avui, també hi ha convocada una manifestació per al pròxim dia 13 de novembre que, segons informacions a les quals ha tingut accés Europa Press, també tindrà el suport de col·lectius de professors de tot Espanya.

Contenido patrocinado