MENORCA 4 Mar. (EUROPA PRESS) -
La primera fase de les obres de consolidació i reforma de l'antic hospital Verge del Toro de Maó tindran una durada de nou mesos, segons ha informat aquest dilluns la presidenta del Govern, Francina Armengol, qui ha visitat els treballs acompanyada per la presidenta del Consell Insular de Menorca, Susana Mora, i el director gerent del Servei de Salut, Juli Fuster.
La líder de l'Executiu autonmic ha assenyalat que aquest centre és "un dels projectes de legislatura més importants ja que garantir una atenció sanitria de qualitat a totes les generacions de l'illa".
"Passarem de tenir un espai en desús a tenir-ne un on es cuida a les persones. De tenir un espai buit a omplir-ho amb especialistes, un rea ambulatoria i una d'hospitalització amb 60 habitacions i fins 90 llits per a crnics. I passarem de tenir els pacients amb cronicitat ingressats als hospitals d'ajuts, a atendre'ls en centres i serveis especialitzats que s'adapten a les seves necessitats i en les de les famílies", ha afegit Armengol.
La titular de l'Executiu balear ha explicat també que "en una dcada gairebé un de cada quatre menorquins tindr més de 65 anys". Aix significa, ha detallat, que hi haur més persones amb malalties crniques, més pacients que requeriran serveis adaptats i més famílies que necessitaran comptar amb el suport de les institucions.
Així, ha considerat que, quan arribi aquest moment, els serveis públics "han d'estar preparats" i, per aix, segons ha explicat, quan va arribar al Govern es va posar en marxa un Pla d'Atenció a la Cronicitat que est incorporant llits, sumant professionals, ampliant infraestructures i creant-ne de noves. "Per aix, aquí a Maó, el Govern est invertint 9,4 milions d'euros perqu aquest hospital torni a funcionar".
Durant la visita, el director tcnic de l'obra, l'arquitecte Joan Enric Viladell, ha detallat el pla de treball que s'ha dissenyat per a la primera fase de rehabilitació de la faana, la coberta i l'estructura, després dels treballs previs de preparació que es duen a terme a l'edifici. Aquestes obres tenen un pressupost de 2.708.640,85 euros.
Armengol ha recordat que ha estat l'actual Govern el que va frenar el procés de reversió de la cessió d'ús de l'edifici en la Tresoreria General de la Seguretat Social que havia iniciat l'anterior govern del PP i ha treballat per fer realitat el compromís d'obrir de nou l'antic hospital construt l'any 1951 i en desús des de 2007.
Una vegada conclosa aquesta primera fase de rehabilitació es faran les reformes interiors previstes en el pla funcional d'usos, en el qual es basar el Servei de Salut per redactar les bases amb la finalitat de licitar un concurs d'idees.