PALMA DE MALLORCA, 8 Abr. (EUROPA PRESS) -
El 80% de les controvèrsies que resol el Sistema d'Arbitratge de Consum estan relacionades amb la telefonia i amb internet, procediment que s'ha establert amb l'objectiu de solucionar els conflictes que sorgeixen entre els consumidors i els empresaris.
La Direcció General de Consum va detallar que les resolucions que adopten els col·legis arbitrals són vinculants i posseeixen el valor de cosa jutjada, és a dir, no es poden apel·lar. Alhora, aquests col·legis tenen una composició tripartida, de manera que hi ha un representant dels consumidors, un de l'administració i un dels empresaris.
Durant el passat 2008, 12 noves organitzacions empresarials i 40 noves empreses es van adherir a l'Arbitratge de Consum (JAC), així com que ho fessin també tres àrbitres nous procedents de l'Administració, set per part de les associacions de consumidors i 21 de les noves associacions empresarials incorporades al Sistema.
Així, des de la seva creació, hi ha 961 empreses que s'han adherit al Sistema Arbitral mitjançant la JAC. D'altra banda, durant 2008 els consumidors van presentar 1.366 sol·licituds d'arbitratge, de les quals es van resoldre 860. D'aquests últims, 437 casos es van resoldre per mediació prèvia a l'arbitratge i 423 per laude arbitral, aproximadament un 20% més que el 2007.
Fins ara, en 2009 ja s'han presentat 570 sol·licituds d'arbitratge, de les quals s'han resolt 516, xifra que, segons ha considerat la Direcció General de Consum, reflecteix l'augment de la confiança dels consumidors en el Sistema.