Un 80% del Polígon Son Castelló es veurà beneficiat per l'augment de parades i freqüències de quatre línies de l'EMT

Actualizado: miércoles, 27 mayo 2009 18:46

PALMA DE MALLORCA, 27 May. (EUROPA PRESS) -

Els canvis de recorregut i freqüència en quatre línies de l'Empresa Municipal de Transports (EMT) que afecten l'entorn del Polígon de Son Castelló i la zona de Son Cladera, milloraran la connexió amb el centre de Palma i dos pols d'activitat docent i industrial molt notables com són la Universitat i el Polígon de Son Castelló. Un 80% dels 22.000 treballadors del Polígon seran potencials usuaris d'aquesta remodelació.

La modificació de les línies 10 (Son Cladera), 11 (s'Indioteria), 12 (Son Sardina- Polígon de Llenvant) i la 27 (Sa Garriga-Son Castelló) té com a objectiu millorar la connexió entre Son Cladera, s'Indioteria i el Polígon de Son Castelló amb el centre de Palma.

Així, la remodelació suposa incrementar freqüències, capacitat de passatgers i facilitar la intermodalitat, el canvi de bus a metro, així com la cultura del transbord -gratuït en un període de 90 minuts- per poder connectar amb major freqüència aquestes barriades amb el centre de Palma. Alhora, es facilita l'anada a la Universitat des de Son Fuster.

Així, la Línia 11 (s'Indioteria) es converteix en una línia circular pel polígon que complementa el metro, modificant el seu recorregut per tenir parada en cada parada de metro al polígon de Son Castelló.

En aquest sentit, una nova parada de la línia 10 (Son Cladera) connectarà directament aquest barri amb la Universitat. La principal modificació és la creació d'una parada en Son Fuster que permet als estudiants de Son Cladera fer correspondència amb el metro i evitar passar pel centre de Palma per arribar a la UIB.

Alhora, modificant el seu recorregut aquesta línia evita passar per la rotonda de Son Castelló, molt problemàtica en hores punta. Aquesta línia augmenta el servei en dos autobusos i la freqüència passa de 14 minuts a 11 minuts.

D'altra banda, la línia 12 (Son Sardina-Polígon de Llevant) canvia el recorregut seguint pels carrers Ricardo Ortega, Manuel Azaña i Pérez Galdós. Alhora s'incrementa en dos el nombre d'autobusos i la freqüència passen de 26 minuts a 15.

Finalment, la línia 27 (Sa Garriga-Son Castelló) canvia el seu recorregut per donar un millor servei a zones rurals amb demanda molt baixa i dispersa. Els viatgers de Sa Garriga incrementen freqüència i passen de 60 a 30 minuts i guanyen la connexió amb el metro, en la parada de Son Castelló, permetent així arribar al centre de Palma amb una major comoditat.