MADRID 21 Jul. (EUROPA PRESS) -
El 90% dels empresaris turístics de Balears preveu una caiguda de les vendes en el sector allotjament per al tercer trimestre de l'any respecte a les aconseguides l'any passat, segons les estimacions d'Exceltur.
D'altra banda, un set per cent estima que en el període d'estiu mantindran les seves vendes en relació amb 2008 mentre que només un tres per cent aprecia que pot haver augments en les vendes per a aquests mesos.
Segons les previsions elaborades per Exceltur en el seu informe sobre la valoració empresarial del segon trimestre del 2009 i la perspectives per al tercer, l'àmplia majoria dels empresaris mostren nivells negatius en la confiança empresarial per a aquest període, amb un 83,3% del conjunt de l'empresariat que espera un desenvolupament negatiu per a la temporada d'estiu.
"Davant la desfavorable evolució de l'entorn macroeconòmic espanyol, el minvament de la capacitat adquisitiva dels mercats emissors i l'acompliment dolent dels destins des de començament d'any, les expectatives són generalitzadament pessimistes", afegeix Exceltur.
L'informe d'Exceltur també recull les estimacions de les agències de viatges, que a final de juny del 2009 veien que les vendes a l'estranger --amb l'excepció de Carib-- i als arxipèlags canari i balear registraven les caigudes més generalitzades entre els diversos productes comercialitzats per les agències de viatges espanyoles.
Mentrestant, les vendes de viatges per als mesos de l'estiu al mediterrani peninsular i els viatges d'interior i naturalesa són els que menors retrocessos interanuals han experimentat.
Pel que fa a la previsió dels mercats emissors, les dades de la situació macroeconòmica d'Alemanya manen "un senyal de precaució de cara" al comportament d'aquest mercat emissor en pròxims mesos, que pot afectar a l'afluència i capacitat de despesa turístic dels alemanys durant la temporada d'estiu.
Respecte al mercat britànic, Exceltur assenyala que en les condicions actuals cap que es pugui fomentar un major dinamisme del turisme britànic domèstic, així com de l'emissor cap a destinacions competidors "amb preus més baixos i monedes més competitives" en el canvi amb la lliura.