El 98% dels pacients d'Urgències de Son Llàtzer afirma que tornaria a acudir aquest servei pel tracte rebut

Actualizado: martes, 19 enero 2010 15:55

El servei posa en marxa dues pantalles informatives sobre el temps d'espera estimat pels usuaris


PALMA DE MALLORCA, 19 Ene. (EUROPA PRESS) -

El 98% dels pacients d'Urgències de l'hospital de Son Llàtzer afirma que tornaria a acudir aquest servei si calgués, a causa del tracte rebut per part dels facultatius i el personal d'infermeria, segons revela una enquesta elaborada pel centre hospitalari sobre la percepció que els usuaris sobre Urgències.

L'estudi, per al que s'han realitzat 386 enquestes a pacients adults de les zones de Palma, Sóller, Marratxí i altres poblacions, assenyala alhora que, entorn de l'opinió sobre el temps d'espera per ser atès per Infermeria en la consulta, un 93% considera que és acceptable, un 3,9% poc i un 0,8% molt acceptable.

En relació amb el temps d'espera per ser visitat per un facultatiu, un 7% considera que és poc, un 88% acceptable i un 2% "molt". D'altra banda, l'enquesta també fa referència al temps transcorregut entre el moment en què el pacient arriba al Servei d'Urgències fins que se'n va, i en aquest sentit la majoria dels enquestats (67%) respon que ha estat de menys de dues hores, un 31% diu que ha estat de dos a quatre hores i un 0,8% afirma que ha hagut d'esperar més de cinc hores.

Sobre el personal mèdic, aquest és "ben vist i valorat" pels usuaris, segons l'estudi, que indica que la informació que ofereix el metge és considerada bona pel 90% dels pacients, mentre que el 97% assegura que les explicacions han estat clares i que s'ha informat correctament la família.

DUES PANTALLES INFORMATIVES

D'altra banda, l'Ib-Salut ha explicat que el servei d'Urgències de Son Llàtzer ha posat en marxa un pla de millora que inclou la instal·lació de dues pantalles informatives, una d'elles a la sala de triatge, que indica el temps estimat que ha d'esperar cada pacient perquè Infermeria valori el seu estat de salut, i l'altra, a la sala general, que notifica el temps d'espera aproximat dependent del grau de prioritat assignat a l'usuari d'acord en la gravetat del seu estat. En aquestes pantalles també s'informa del funcionament general del servei.

Així, des d'avui una pantalla informativa ubicada a la sala de triatge del Servei d'Urgències informa al pacient sobre el temps aproximat que ha d'esperar per passar a la consulta, on una infermera li prendrà les constants vitals i li farà preguntes sobre els símptomes que presenta a fi de valorar el seu estat físic.

D'aquesta manera, el resultat d'aquesta exploració inicial és el que determina la prioritat de l'atenció, ja que els pacients no són atesos segons l'ordre d'arribada al Servei, sinó d'acord amb la gravetat. Per tant, amb la pantalla de la sala general s'informa sobre els nivells de prioritat establerts i els temps d'espera que els corresponen.