La companyia ha reduït el temps d'espera d'equipatges en Son Sant Joan fins a 30 minuts després de la presa de terra de l'avió
PALMA DE MALLORCA, 27 de març (EUROPA PRESS)
El president d'Air Berlin per a Espanya i Portugal, Álvaro Middelmann, ha anunciat avui que l'Institut Balear del Turisme (Ibatur) promocionarà de manera conjunta amb l'aerolínia alemanya l'illa de Mallorca, a través de la creació d'una web en la qual es presentarà l'oferta turística de l'illa, lligada a les ofertes de vol de la companyia, una eina que segons Middelmann, s'ha mostrat "tremendament eficaç" amb altres destinacions.
Així ho va manifestar avui durant la presentació del programa d'estiu d'Air Berlin, que ha retocat la seva imatge de marca i ha iniciat una nova campanya de cara a la temporada d'estiu, en què preveu mantenir-se com la companyia líder a l'aeroport de Son Sant Joan de Palma, on Air Berlin va transportar a 6,4 milions de passatgers del total de 23 milions que van passar per les instal·lacions de l'aeròdrom el 2007.
Durant la seva intervenció, Middelmann va recordar que els ingressos d'Air Berlin van superar els 3.000 milions d'euros al llarg del 2007, quan l'aerolínia alemanya va transportar un total de 27.862.507 passatgers, el que va suposar un increment del 10,6 % respecte a l'any 2006, quan la xifra va ser de 25.191.622 milions de viatgers.
Sobre el present exercici, el director va assegurar que les vendes es desenvolupen de manera semblant a l'any 2007, tot i que va manifestar que existeix "certa preocupació" amb el destí Menorca, ja que s'han iniciat noves rutes amb l'objectiu de compensar les cancel·lacions que es van produir des d'altres ciutats. "La demanda no ha anat de la forma que esperàvem ni de la qual esperaven els touroperadors", va sostenir.
Un altre dels aspectes que va destacar Middelmann va ser la important reducció que s'ha aconseguit en el temps d'espera de sortida dels equipatges a l'aeroport de Son Santjoan, que s'ha aconseguit rebaixar fins a 30 minuts des de la presa de terra de l'avió. En aquest punt, va destacar també el bon funcionament dels sistemes de facturació automàtica.
TRAJECTES I SERVEIS
Middelmann va subratllar que Air Berlin és actualment la segona aerolínia més important d'Alemanya i s'ha convertit en la quarta d'Europa després de la compra de LTU, destacant que actualment els Tribunals de la Competència d'Espanya i Alemanya són els que estudien el procés d'adquisició de Condor, una operació que permetria a Air Berlin ampliar el nombre de trajectes intercontinentals.
Sobre aquesta qüestió, el director de la companyia va explicar que la xarxa de trajectes abraça actualment 47 ciutats en nou països, i existeixen connexions amb 18 ciutats d'Alemanya, quatre d'Àustria, una de Dinamarca, 14 d'Espanya, una a Holanda, tres de Portugal, dos de Suïssa, una de Tailàndia i tres dels Estats Units.
Alhora, el director va assenyalar que en 2008 s'han iniciat els vols a Bremen, de dilluns a dissabte els trajectes entre Palma i Zuric --amb tres vols al dia diumenge--, mentre que s'han programat tres connexions diàries des de Palma a Sevilla. En aquests trajectes, va indicar, s'apliquen descomptes per a nens, nadons, grups i col·lectius.
Air Berlin té 8.369 treballadors i una flota de 124 avions, amb connexions des de Palma amb 18 aeroports. Al grup Air Berlin pertanyen, a més d'aquesta aerolínia, Niki, Belair, dba i des del mes de març LTU.