BARCELONA 14 May. (EUROPA PRESS) -
El director general d'Air Berlin per a Espanya i Portugal, Álvaro Middelman, ha afirmat que "és un error estratègic que Iberia hi hagi abandonat El Prat", en relació amb la reducció progressiva de vols, l'aposta pel seu 'low cost' Clickair i la baixada de quota de mercat a l'aeroport de Barcelona.
En una entrevista al portal turístic Comunicatur, Middelman ha assenyalat que tot i la crisi econòmica i del descens de passatgers a l'últim any, "hi ha 25 milions d'alemanys amb les maletes fetes que encara no saben ni on ni quan se n'aniran de vacances".
Segons la seva opinió, "a Espanya se li presenta una gran oportunitat en aquest mercat, el repte estarà a saber gestionar el curt termini i les vendes d'última hora" per augmentar els passatgers en la temporada d'estiu. D'Air Berlin, ha destacat la seva aposta per la qualitat i per les agències de viatges.
Middelman va fer aquestes declaracions coincidint amb l'anunci d'AENA que el grup aeri Star Alliance (Spanair) estrenarà la T1 del Prat el 17 de juny. La companyia catalana s'ha marcat com a objectiu convertir-se a la primera aerolínia del Prat, des d'on preveu tenir vols directes amb l'Amèrica del Sud i Nord-amèrica.
Air Berlin és la segona companyia aèria d'Alemanya i la quarta pel que fa a trànsit europeu. El 2008 va transportar 28,6 milions de passatgers a escala mundial i té una plantilla de més de 8.000 treballadors.