Air Nostrum posa al mal temps bona cara i repuntarà un 2,3% les places cap a Balears aquest estiu

Actualizado: miércoles, 24 marzo 2010 15:32

La companyia admet que va tenir el 2009 el seu pitjor any, amb gairebé un 12% de descens a Balears, però espera obtenir millors resultats el 2010


PALMA DE MALLORCA, 24 Mar. (EUROPA PRESS) -

La companyia aèria Air Nostrum va decidir posar bona cara al mal temps i, tot i els resultats adversos obtinguts l'any passat, fa front a la crisi el 2010 incrementant, tot i que lleument, les places que oferta entre la península --i alguns aeroports internacionals-- i les Illes Balears, fins a situar-se aquest estiu en els 954.000 seients llocs a la venda, fet que suposa un repunt del 2,3 % --1,6% en el cas de Mallorca-- respecte al 2009, el seu pitjor exercici.

Així ho ha indicat avui el director general de l'aerolínia, Miguel Ángel Falcón, en una reunió que va mantenir amb els mitjans de comunicació a la seu de la Conselleria de Medi Ambient i Mobilitat, al qual també va assistir la directora general de Transport Aeri i Marítim, Joana M. Amengual, en què va donar a conèixer que, a partir del 28 de març, operarà vuit línies regulars directes entre la península i Balears, que seran 14 entre el 23 de juliol i el 5 de setembre.

Concretament, a partir de diumenge que ve --i fins al 31 d'octubre-- quedaran enllaçats amb les illes per vols d'Air Nostrum els aeroports de València, Lleó, Burgos, Santander, Salamanca i Valladolid. I, des de finals de juliol, a més, els d'Albacete, la Rioja, Melilla i l'únic nou, el de Badajoz. Així com els francesos de Niça i Nantes. Al que encara cap agregar, per a tot el període, entre 10 i 11 connexions diàries Palma-Eivissa i 10 Palma-Maó, que es reduiran a 7 i 8, respectivament, en el període de major activitat.

Les connexions interilles tindran lloc, de dilluns a divendres en el cas de les quals comuniquen Mallorca amb la resta de l'arxipèlag, mentre que, de dijous a diumenge, es programa un vol en cada sentit per a l'enllaç Maó-Eivissa, en un horari entre les 07.05 hores i les 22.05 hores, per a les connexions principals, i de 09.40 hores a 16.55 hores per a les que es realitzen entre les illes més allunyades dintre seu.

Pel que fa a la situació de la companyia aèria, que va passar per un expedient de regulació d'ocupació (ERO) l'any passat que va suposar l'acomiadament de 400 treballadors, Falcón ha admès que el descens d'activitat cap a Balears ha estat de l'11,8%, un poc millor que la mitjana, ja que, en el conjunt de la seva xarxa d'enllaços aeris, la caiguda respecte al 2008 ha arribat al 12,7%, tot i que espera obtenir millors resultats en 2010.

Per a això, el director general de l'aerolínia es basa en les informacions d'AENA que apunten a una recuperació del passatge des del mes de gener passat, un aspecte en el qual també va incidir Amengual, qui ha precisat que l'organisme Eurocontrol espera un increment de vols de l'1,7% per a aquest any. A més, ha apuntat que el descens d'activitat aèria ve equilibrant-se des del segon semestre del 2009.

EL PITJOR JA HA PASSAT

Segons Falcón, "creiem que el pitjor ja ha passat" i que l'ocupació dels vols "està recuperant-se parcialment", de manera que s'utilitzaran aeronaus amb major capacitat per respondre a aquest increment en la demanda. Que, tot i això, no es traduirà en un encariment dels preus dels bitllets --tampoc en les rutes interinsulars--, segons ha confirmat. Tot això es traduirà en "beneficis o, com a mínim, equilibrar", si el petroli no incrementa el seu preu.

Air Nostrum és actualment la segona companyia a Mallorca, respecte al volum d'operacions, només superada per Air Berlín, amb de 16.964 vols amb l'illa, respecte dels 44.105 que va suposar l'activitat de l'aerolínia alemanya. En canvi, en els casos d'Eivissa i Maó es va erigir com a principal operador, amb 12.369 i 9.088 enllaços realitzats, respectivament, per davant de Spanair, Vueling, Easy Jet, Air Berlín i Air Europa.

Cap precisar que l'any passat ha estat considerat el pitjor en la història de l'aviació comercial, després de la Segona Guerra Mundial, al baixar els vols un -6,6%, especialment, en el període gener a juny, quan la caiguda s'ha situat al -8,7%. En total, s'estima que 3.000 avions de passatgers es troben actualment en terra.