Assegura que en el seu informe es plasmava la necessitat de demanar informes a la Conselleria d'Agricultura
PALMA DE MALLORCA, 6 de maig (EUROPA PRESS)
L'enginyer agrònom, Gabriel Cañellas, encarregat de redactar el projecte d'ampliació de la nau agrícola de l'exalcalde d'Andratx, Eugenio Hidalgo, ha afirmat avui que la construcció que finalment es va fer en la parcel·la no coincidia "en res" amb el disseny que havia signat i va recalcar que a l'informe que va realitzar sobre les obres a portar a terme per a l'ampliació de la caseta d'eines va fer constar el necessitat de sol·licitar els informes pertinents a la Conselleria d'Agricultura.
Així ho va manifestar avui durant la declaració que va realitzar com a testimoni en la segona jornada del primer judici pel cas Andratx, per determinar les circumstàncies de la construcció del xalet de l'ex primer edil amb permisos d'ampliació d'una nau agrícola en un terreny Arip del municipi i que s'emmarca dins de les 67 peces en les quals es divideix el sumari del major cas de corrupció urbanística de les Balears.
En la seva intervenció, Cañellas va apuntar que el propietari del terreny li va dir que la parcel·la tenia classificació de terra agrícola ramader i no una Àrea d'Interès Paisatgístic (Arip), de manera que a l'informe es reflecteix que la parcel·la és sòl rústic urbanitzable. "Si hagués estat terra Arip hagués fet el mateix projecte" va recalcar.
Alhora, Cañellas va confirmar també que ha participat al llarg de la seva carrera en més projectes d'aquest tipus i va confirmar que a tots ells ha constat la necessitat de demanar informes a la Conselleria d'Agricultura.
L'enginyer va sostenir que una vegada va veure la construcció que s'havia realitzat en el terreny, el resultat final "no coincidia en res" de manera que havia dissenyat en el seu projecte, en què havia previst l'execució d'una nau de 40 metres quadrats adossada a la caseta d'eines i que estava dissenyada a una sola aigua.
"En la construcció que va fer Hidalgo hi havia una doble altura i porxos que no estaven en el projecte" va sostenir l'enginyer, qui va assenyalar que havia previstos dos desaigües amb previsions de sortida en embornals. "Mai vaig tenir sospites que el que es construís fos un habitatge" va manifestar.
Cañellas també va manifestar que no va intervenir "per a res" en la construcció del projecte, tot i que a l'informe es fa constatar la garantia que això, i alhora va manifestar desconèixer si l'execució de l'ampliació va tenir algun tipus de supervisió tècnica.