PALMA DE MALLORCA 27 Ago. (EUROPA PRESS) -
Balears ha estat la Comunitat Autònoma que ha rebut un major despesa dels turistes el juliol, amb a prop de 1.800 milions d'euros, cosa que representa una millora del 12,5%, trencant amb la mala ratxa que va començar l'abril del 2009, segons les xifres proporcionades avui per l'Enquesta de Despesa Turístic (Egatur) elaborada per l'Institut d'Estudis Turístics del Ministeri d'Indústria, Turisme i Comerç.
Catalunya, amb una despesa de 1.400 milions d'euros ha estat la Comunitat autònoma amb major creixement, amb un augment del 16,6% respecte al mateix mes de l'exercici passat.
Andalusia també ha rebut major volum de despesa, gràcies a l'increment de la despesa dels turistes nòrdics, amb un augment del 5,4%, fins a 900 milions.
Per contra, les altres comunitats principals, Canàries, Comunitat Valenciana i Comunitat de Madrid, van presentar retrocessos en el volum de despesa rebut a causa d'en gran part al pitjor comportament del mercat francès.
Pel que fa al tipus d'allotjament, la despesa dels turistes que es van allotjar en hotels ha crescut un 10,8% el juliol, mentre que el dels quals van optar per un altre tipus d'allotjament ha reculat un 6,2%, especialment el dels turistes que van acudir a habitatge pròpia.
Per la seva banda, la despesa dels turistes amb paquet turístic ha crescut un 13,1%, mentre que els que no van recórrer a aquesta forma de viatge va romandres gairebé invariable.
En el conjunt del país la despesa dels turistes internacionals ha arribat als 27.106 milions d'euros en els set primers mesos de l'any, cosa que representa un lleuger increment del 0,9% respecte al mateix període de l'exercici precedent.
(HI HAURÀ AMPLIACIÓ)