PALMA DE MALLORCA 23 Dic. (EUROPA PRESS) -
El president de la Confederació Espanyola d'Organitzacions Empresarials (CEOE), Gerardo Díaz, "no pot ser en aquest moment un bon interlocutor" per a la taula de diàleg social amb els sindicats, quan la seva companyia aèria, Air Comet, i altres de la seva titularitat deuen nòmines als treballadors, pagaments d'IRPF i de Seguretat Social, entre d'altres aspectes.
Així ho considera el sindicat CCOO, segons va exposar la secretària d'Acció Sindical, Carmen Díaz de la Jara, en la reunió que va mantenir avui amb els mitjans de comunicació, en companyia de la secretària general, Katiana Vicens, i el secretari Institucional i de Polítiques d'Ocupació, Rafel Borràs, que van plantejar que els "problemes personals" de Díaz "no li fan un interlocutor vàlid" per tirar endavant la negociació.
Segons l'opinió dels sindicalistes l'actual president de la més gran patronal espanyola "no pot ser un exemple de responsabilitat social empresarial per a aquest país" i, per aquest motiu, van reclamar que "present la seva dimissió amb caràcter irrevocable" del seu càrrec al capdavant de la CEOE, de manera que pugui passar algun altre representant d'aquesta organització a portar el pes de la negociació.
Segons ha matisat Borràs, aquest podria ser "qualsevol que normalment pagui les nòmines, així com la Seguretat Social, a Hisenda, i que no tingui actituds empresarials temeràries", com ha estat el cas d'Air Comet, companyia de la qual "ja se sabia que estava abocada a presentar un concurs de creditors", la qual cosa, "és una autèntica escàndol, no només a Espanya, sinó a l'àmbit europeu", va incidir.
TRES SETMANES DE CAOS
I, pel que fa a la situació d'Air Comet, Díaz de la Jara, amb àmplia experiència en el sindicalisme dins del sector aeri, va revelar que la plantilla de l'aerolínia es redueix a una vintena de treballadors, que s'encarreguen d'operacions i plans de vol, i que també estan "vivint una situació caòtica" que, segons la seva opinió, "se'n va a dilatar bastant en el temps, un mínim de tres setmanes", perquè afecta a 7.000 viatgers.
De fet, l'aeri és un dels sectors que més s'ha vist perjudicat des del començament de la crisi econòmica actual, a través de companyies com LTE, Futura o Spanair. Al que s'agregaran altres canvis que afectaran a Iberia, tot i que aquí les solucions s'han buscat amb les màximes garanties per als treballadors, prejubilant a determinats segments de les plantilles.
A l'últim any s'ha disparat un 147,4% el volum de treballadors afectats per expedients de regulació d'ocupació (ERO), 1.524 treballadors, tot i que "sense comptar tots els treballadors que han estat acomiadats per causes objectives, o bé, amb acomiadaments improcedents", una situació que afecta a "multitud" de sectors d'activitat, ha remarcat.