Controladors.- La Unió de Consumidors demana al Ministeri de Foment una oficina d'atenció al passatger aeri

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: jueves, 9 diciembre 2010 19:01

MADRID, 9 Dic. (EUROPA PRESS) -

La Unió de Consumidors (UCE) ha demanat al Ministeri de Foment la creació d'una oficina d'atenció al passatger aeri en els aeroports i instal·lacions d'Aeroports Espanyols i Navegació Aèria (AENA).

Alhora, l'UCE ha sol·licitat a Foment la posada en marxa d'un sistema d'informació i tramitació de les reclamacions derivades d'aquest o qualsevol altre conflicte que es produeixi en el futur, ja que, segons la seva opinió, si els passatgers paguen les "taxes aeroportuàries", AENA ha de posar a la seva disposició eines que resolguin les irregularitats a les dependències dels aeroports.

A més, animen als afectats a "formalitzar les seves reclamacions davant d'AENA" i "en última instància" davant del Ministeri de Foment, i no davant de les companyies aèries, ja que titlla a l'entitat pública com "la principal responsable".

En aquest sentit, l'UCE insta als passatgers a recopilar les despeses en els quals han hagut d'incórrer a causa de la "demora, suspensió o cancel·lació" dels seus vols, així com acreditar els perjudicis derivats de la impossibilitat de gaudir d'altres serveis "vinculats o dependents" a la realització dels vols.

Així, les reclamacions dirigides a la seu social d'AENA hauran de ser ateses, ja que del contrari l'UCE "procediria a efectuar les accions judicials oportunes contra AENA".

Contenido patrocinado