Els consumidors de les illes tenen llacunes d'informació en productes bancaris, TDT, CO2 i 'operació biquini'

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: martes, 10 junio 2008 16:34

PALMA DE MALLORCA, 10 de juny (EUROPA PRESS)

Els consumidors residents a les Illes Balears tenen "llacunes d'informació" en múltiples àrees, especialment, en l'adquisició de productes bancaris, sobretot crèdits, així com en el relatiu a l'adaptació dels electrodomèstics audiovisuals a la TDT, amb vista a l'apagada analògica' que tindrà lloc el 2009, i en el que es refereix a les emissions de CO2 dels vehicles, que han de reflectir el seu etiquetatge.

Així ho va exposar el sotsdirector de Qualitat de l'Institut Nacional de Consum, Carlos Arnaiz, en declaracions a Europa Press realitzades avui a Palma, en un recés de la reunió mantinguda a la sala d'actes de la Conselleria de Salut i Consum amb la responsable de l'àrea d'Informació, Formació i Educació de Consum, Dulce Garcías, i un grup de treball integrat per tècnics en aquesta matèria, amb els quals van abordar els nous programes europeus.

En l'àmbit més immediat, Arnaiz va destacar que es van detectar carències d'informació entre els consumidors balears respecte a activitats prèvies a l'estiu, relacionades amb la "forma física o l'aspecte físic", segons va dir, entre les quals s'inclouen les ofertes de plans d'aprimament, o bé les destinades al bronzejat d'estiu, en el que socialment es coneix com 'operació biquini'.

L'alt càrrec va assenyalar que ja s'han posat en marxa algunes iniciatives, "orientades sobretot al futur immediat", per tallar aquest desconeixement per part del ciutadà mitjà, que el fa vulnerable als riscos que implica la despesa en productes que són inadequats per a la seva butxaca, o bé que no adverteixen d'aspectes que són fonamentals, segons els més recents avenços tecnològics i de la legislació.

Sobre aquesta qüestió, Garcías va assenyalar que cal "donar una formació responsable als tècnics, perquè després el consumidor pugui contrastar aquesta informació" i, d'aquesta forma, "pugui decidir amb coneixement de causa", va puntualitzar. I, per a aconseguir aquest objectiu, s'han programat quatre cursos en col·laboració amb la Universitat de les Illes Balears (UIB), en els que s'espera tenir uns 150 alumnes, dels quals el primer va acabar fa dues setmanes.

Aquesta formació, que subvenciona l'Institut Nacional de Consum i s'imparteixen a través del departament de Dret Civil de la UIB, abordar aspectes de gran importància pel consumidor balear, com és el cas dels seus drets en el Transport, del qual tracta el segon curs, que s'imparteix actualment; mentre que la formació contínua de professionals seguirà el setembre amb altres dues convocatòries.

Contenido patrocinado