Empresaris del transport de mercaderies auguren un "gran baixada" en el sector si no s'obre un període d'obra pública

Actualizado: lunes, 3 marzo 2008 18:29

PALMA DE MALLORCA, 3 Mar. (EUROPA PRESS) -

El president de la Federació Empresarial Balear de Transport (FEBT), Miquel Soler, va augurar avui una "gran baixada" en el negoci del sector del transport de mercaderies si no s'obre un període d'obra pública i continua l'alentiment en el sector de la construcció, ja que segons va afirmar, els empresaris d'aquesta àrea "estan nerviosos" perquè les promocions "estan retrocedint".

Així ho va manifestar avui al costat del president de la Pimem Transport, Miquel Ferrer i el director general de Mobilitat, Antoni Verger, durant la presentació de l'Observatori de costos del transport de mercaderies per carretera de gener del 2008.

Durant la roda de premsa, Ferrer va explicar que el sector del transport de mercaderies agrupa 1.900 empreses i 3.600 autònoms, que engloben a un total de 7.000 treballadors en tot el sector a Balears, dels quals prop de del 70 % pertanyen a la FEBT i el 30 % a la PIMEM.

Així, Ferrer va cridar l'atenció sobre els problemes derivats de l'increment del preu del carburant per als empresaris de mercaderies, ja que segons va indicar, seria idònia la creació d'un gasoil professional per a aquest i altres sectors, com l'agricultura o la pesca, amb una reducció de l'IVA del quatre % en el preu.

"Ara el que cal fer és que hagi unió en el sector, fer compres compartides i aprofitar les targetes de descompte o les eines que el mercat permet per comprar a millor preu" va sostenir Ferrer, qui va indicar que fins que no passi el període electoral aquest problema "no es podrà solucionar".

COSTOS MÉS BAIXOS QUE A LA PENÍNSULA

Respecte a la presentació de l'Observatori de Costos del transport de mercaderies per carretera el gener del 2008, Verger va indicar que el resultat és fruit de l'actualització de l'anterior Observatori del 2005 i que consisteix l'estudi del cost real que genera l'explotació d'un vehicle de transport de mercaderies a la Comunitat.

En aquest sentit, el director general va subratllar que els costos directes de les empreses de transport són més baixos que els reflectits pel Ministeri de Foment i per l'Observatori de la Generalitat de Catalunya, ja que per a un vehicle de vuit tones la gestió del cost anual per a un empresari de les Balears és de 62.000 euros, mentre que el Ministeri de Foment el xifra en 71.000 euros i la Generalitat de Catalunya en 83.507 euros.

Segons l'opinió de Verger, l'observatori es constitueix com un "instrument d'anàlisi" per a la gestió de les empreses, ja que apareixen reflectits els canvis tecnològics i els preus del combustible, entre d'altres aspectes, el que permetrà que aquesta eina es converteixi en la referència per negociar els preus.

Segons Soler, l'estudi serveix perquè les empreses "sàpiguen on es troben" ja que, segons va recordar, hi ha moltes petites societats que no poden fer aquest tipus d'estudis. "Cal intentar ajudar als transportistes, a més, amb l'alentiment de la construcció hi ha empreses amb dificultats i això els donarà un punt de llum" va manifestar.

Finalment, Verger es va comprometre a fer una actualització de l'Observatori de manera anual per a "com a mínim" actualitzar-lo cada 12 mesos i que tingui una "major efectivitat" per als empresaris del sector.