Estaràs acusa Antich d'haver deixat al PP un deute de 300 milions d'euros durant el passat Pacte de Progrés

Antich desmenteix Estaràs en recordar la "satisfacció" de l'ex-conseller d'Economia, Ramis de Ayreflor, pel superàvit que havia trobat

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: martes, 28 abril 2009 15:26

PALMA DE MALLORCA, 28 Abr. (EUROPA PRESS) -

La presidenta del PP, Rosa Estarás, ha acusat avui el president del Govern, Francesc Antich, d'haver deixat un deute de 300 milions d'euros durant el passat Pacte de Progrés (1999-2003), a causa que la Conselleria de Salut d'aquesta legislatura "va deixar sense pagar expedients per valor de 100 milions d'euros, mentre que el tren de Manacor s'ha fet un desfasament pressupostari de més del 55 % que ho vam haver de pagar nosaltres".

Durant el ple del Parlament, Antich va desmentir Estaràs en recordar que l'ex-conseller d'Economia i Hisenda, Lluís Ramis de Ayreflor, ha admès, quan va prendre possessió del seu càrrec, estar "molt satisfet" pel "superàvit" que havia trobat, gràcies a la gestió del Govern del Pacte de Progrés.

A més, va replicar que, per contra, l'executiu de Jaume Matas va deixar un deute de 250 milions d'euros a l'actual Govern, a causa de la seva "gestió dolenta", que va provocar que el Metro de Palma "s'hagués de fer dues vegades, mentre que les autopistes d'Eivissa han estat un 40 % més cares i es va construir el Palma Arena, la pista del qual no serveix".

Per la seva banda, Estaràs ha acusat Antich de "donar la imatge d'un boxejador noquejat sense iniciativa" per a paliar la crisi econòmica, en continuar mantenint les 14 Conselleries que "no responen a l'interès general". En aquest sentit, ha criticat que el president del Govern "no es treu els sacsons administratius" perquè cap dels partits polítics que conformen l'executiu perdin poder en el mateix.

La presidenta popular ha avançat que en els pròxims dies presentarà un 'Pla d'austeritat i transparència' per afrontar la crisi, mitjançant el qual el Govern es podria estalviar fins a 15 milions d'euros si reduís el nombre de Conselleries i d'empreses públiques.

"A la crisi cal mirar-la de front i no amagar la cap com els estruços", li va etzibar Estaràs a Antich, a qui ha criticat per haver haver encarregat per 12 milions d'euros l'emissió de les carreres de la Fórmula 1 en IB3 "quan es veu al mateix temps en TV-3 i en La Sexta", en un moment en el qual, segons ha recordat, Balears és la quarta Comunitat Autònoma amb un major nombre d'aturats, al superar la xifra de 110.000.

(HAURÀ AMPLIACIÓ)

Contenido patrocinado