EIVISSA, 05 de Juny (EUROPA PRESS)
Una explosió causada per un artefacte sense identificar ubicat davant la porta del bar 'Comic' de Figueretes podria ser la causa de l'incendi produït aquesta matinada a Eivissa que, malgrat causar importants danys materials, no va provocar ferits de gravetat, segons van confirmar fonts de la policia Nacional a Europa Press.
El succés, que va tenir lloc al carrer El País Basc, número 10, va afectar tot l'edifici i de manera especial l'Hotel 'Don Quijote', a l'esmentat establiment de copes i a una llibreria.
La policia investiga a aquesta hores els fets, que es van produir quan l'establiment es trobava tancat, a les 5.26 hores, i que van succeir a una batussa que va tenir lloc en el local. Segons les mateixes fonts, el detonant de l'explosió podria ser una bombona de gasoil que hauria fet esclatar un individu de manera intencionada, un extrem encara per confirmar.
FERIT UN CIUTADÀ DANÈS
En l'explosió va resultar ferit un ciutadà de nacionalitat danesa i 77 anys d'edat que va ser ingressat a l'Hospital de Can Misses, afectat per talls de vidre derivats de l'explosió i donat d'alta aquest matí.
Alhora, efectius del 061 van atendre al lloc dels fets a un altre home, treballador de l'hotel afectat d'intoxicació per fum i que no precisava ser traslladat a cap centre sanitari.
Fins al lloc dels fets es van desplaçar sis bombers, un camió, una nodrissa i dues ambulàncies, així com agents de les forces de seguretat de l'illa.
Les primeres hipòtesis feien suposar al cos de bombers que el foc podria haver-se produït a la terrassa de l'hotel 'Don Quijote' degut a la important afecció a dos de les seves plantes.
Així, la terrassa d'aquesta instal·lació hotelera quedava "calcinada", segons van exposar des del Cos de Bombers. Una situació que es va extrapolar al saló, menjador, taules i cadires ubicades al costat del finestral, vidres del qual poblaven el carrer al desprendre's ferint al principal afectat.
La direcció de l'hotel i la policia van desallotjar l'edifici quan es va detectar el foc. Els bombers van aconseguir afluixar-lo a les 7,35 del matí. La zona a aquesta hora ja no està acordonada.