MADRID, 24 Juny. (EUROPA PRESS) -
Facua-Consumidors en Acció ha denunciat avui que les elèctriques que a partir de juliol aplicaran la tarifa d'últim recurs (TUR) fixada pel Govern i el bo social s'estan negant a acceptar clients procedents d'altres companyies.
En un comunicat, l'associació ha afirmat que a diferència dels clients domèstics amb fins a 10 quilowatts (kW) de les cinc grans elèctriques, que passaran automàticament a dependre de les anomenades comercialitzadores d'últim recurs, centenars de milers d'usuaris que depenen de petites distribuïdores van ser traspassats a comercialitzadores que operaran amb les seves pròpies tarifes i que no podran aplicar el bo social als qui tinguin dret a aquest descompte.
Segons un estudi fet a través de trucades als telèfons de les cinc comercialitzadores d'últim recurs, l'associació de consumidors va constatar que aquestes empreses estan negant als clients d'aquestes petites distribuïdores -hi ha més de 300- el seu dret a donar-se d'alta.
Així, ha assenyalat que els usuaris amb fins a 2,2 quilowatts (kW) de potència contractada en la seva residència habitual que van a ser traspassats sense haver-lo demanat a companyies del mercat lliure no rebran a partir de l'1 de juliol els descomptes automàtics que implicarà el nou bo social.
Facua, que ha presentat una denúncia per aquestes irregularitats davant de la Direcció General de Política Energètica i Mines del Ministeri d'Indústria, Turisme i Comerç, va reclamar al gabinet dirigit per Miguel Sebastián que "abandoni la seva passivitat davant d'aquesta situació" i ha advertit que "s'està incorrent en pràctiques discriminatòries contra determinats usuaris que vulneren tant la legislació espanyola com la directiva europea sobre el mercat elèctric".