PALMA DE MALLORCA, 24 Ago. (EUROPA PRESS) -
La Federació Balear de Trot i l'Institut Hípic de Mallorca han demanat al conseller de Presidència i director general d'IB3, Antoni Gómez, que se'ls promocioni més per mitjà de l'ens públic per donar publicitat al sector amb l'objectiu que sigui més conegut per la ciutadania.
Així ho han assenyalat als mitjans el president de la Federació Balear de Trot, Joan Llaveta, i el president de l'Institut Hípic de Mallorca, Nicolau Gómez, qui s'han reunit amb el conseller per fer-li partícip de la situació en la qual es troba el món del cavall a Balears.
Llaveta ha detallat que aquesta promoció podria traduir-se en la realització de programes dedicats al cavall o la retransmissió de carreres.
El conseller ha expressat la "total predisposició" del Govern en aquest sentit, si bé ha puntualitzat que aquests col·lectius han de tenir en compte la situació que travessa l'ens públic, el òrgans de direcció del qual s'estan definint aquests dies.
Per la seva banda, el president de l'Institut Hípic ha assenyalat que estan passant "per moments molt difícils" a causa de les limitacions pressupostàries, que els obliguen a buscar "recursos nous".
Gómez ha indicat que una de les vies per obtenir més recursos és intentar potenciar la promoció turística associada al món del trot amb l'organització d'esdeveniments.
Respecte a la realització d'un possible ERO a l'Hipòdrom de Son Pardo (seu de l'Institut Hípic de Mallorca), Gómez ha explicat que de moment han d'"igualar els ingressos i les despeses" del seu pressupost, que és de 3,7 milions d'euros i té un dèficit d'uns 1,7 milions.
Gómez ha afirmat que aquest ajust pressupostari comportarà "sacrificis" i potser haver d'"ajustar la plantilla dels treballadors". En qualsevol cas, ha precisat que estan estudiant les alternatives i que encara no han concretat res.
NOVA DIRECCIÓ D'IB3
Respecte al nomenament del futur director general d'IB3 i el nou consell de direcció, el conseller ha dit que encara no hi ha un acord entre els diferents grups parlamentaris, les negociacions del qual es prolongaran al llarg d'aquest dimecres.
Gómez ha incidit en la necessitat de "donar sortida com més aviat millor" a aquesta situació. En aquest sentit, ha subratllat que el Govern s'ha donat de marge fins aquest dia per arribar a un acord i que, de no ser possible, l'Executiu prendrà una decisió i farà la seva "pròpia proposta".
Cal recordar que el Govern va traslladar a la resta de grups parlamentaris els sis noms que la Taula Audiovisual va proposar com a possibles directors generals d'IB3: Xavi Bonet, Mateu Ramonell, Antoni Rami, Manuel Núñez, Jacobo Palazón i Josep Antoni Pérez de Mendiola.
Gómez ha assegurat que al Govern li sembla bé qualsevol d'aquestes persones, si bé ha postil·lat que, si no s'arriba a un acord, l'Executiu haurà de "garantir les governabilitat de l'ens" amb la seva pròpia proposta de persones que formaran l'òrgan de direcció i del futur director general.
Alhora, el conseller ha informat que s'ha arribat a l'acord amb la resta de grups pel qual, si aquests accepten la persona proposada pel PP -Jacobo Palazón-, els partits de l'oposició podran consensuar quatre de les persones que formaran part de l'equip directiu.
Aquest assumpte es tractarà al ple del Parlament de dimarts que ve, en què s'abordarà o bé la proposta de consens o bé la del Govern en el cas que no hi hagi acord.