Finançament.- Sampol comptaria amb vots suficients per incorporar la seva esmena a la LOFCA si el Senat aixeca el veto

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: miércoles, 2 diciembre 2009 15:04

MADRID 2 Dic. (EUROPA PRESS) -

El senador autonòmic per les Balears Pere Sampol comptaria amb el suport suficient per introduir la seva esmena a la disposició addicional tercera de la Llei Orgànica del Finançament de les Comunitats Autònomes (LOFCA) en el cas que no prosperés el veto impost a la reforma del sistema de finançament autonòmic, qüestió que es debatrà aquesta tarda.

Es tracta de la modificació registrada per instar al Govern a articular els mecanismes econòmics necessaris perquè Balears se situï en la mitjana de finançament en el cas que després del repartiment del Fons de Competitivitat les illes segueixin per sota del llindar. Una esmena articulada per la Plataforma Cívica en defensa d'una bona finançament per a Les balears i que el seu president, Alejandro Forcades, es va ocupar de defensar fa poc.

En aquest sentit, fonts del Bloc assenyalen que el senador autonòmic, en la seva negociació amb els representants de la Cambra Alta, ha pogut recollir els suports necessaris per introduir l'esmena, entre els quals es troba el vot a favor del grup popular.

Tot i això, el principal obstacle per poder debatre la seva esmena radica en el pronunciament del Senat sobre el veto impost pel dictamen de la Comissió de Comunitats Autònomes de la Cambra Alta, que va sortir endavant amb el suport de PP, CiU i BNG.

Tot i això, al tractar-se d'una normativa orgànica, els grups impulsors del veto requereix la majoria absoluta del Ple del Senat que es fixa en 132 vots. Aquestes formacions reunirien 131 vots i els restaria només un sufragi per remetre la LOFCA al Congrés sense tramitació parlamentària en la cambra alta.

Per aquesta raó i segons les mateixes fonts, Sampol intenta convèncer a la resta de grups parlamentaris perquè no recolzin el veto, ja que existeix la possibilitat que algun senador d'altres formacions polítiques a les proposants del veto poguessin votar a favor del mateix.

Finalment, les mateixes fonts han explicat que el PSOE pot emetre el seu vot en contra de l'esmena de Sampol, aspecte que van criticar si finalment es produeix.

Contenido patrocinado