PALMA DE MALLORCA, 26 Oct. (EUROPA PRESS) -
El fiscal en cap de la Fiscalia especial Anticorrupció, Antonio Salinas, decidirà i informarà en "uns pocs dies" als fiscals delegats de la mateixa a Balears Pedro Horrach i Joan Carrau i al Fiscal Superior de les Balears, Bartomeu Barceló, si segueixen imputats o no l'expresidenta del Parlament i del Consell de Mallorca, Maria Antònia Munar, en el cas Can Domenge i l'exportaveu del PP al Consell de Mallorca, Jaume Font, en el cas Pla Territorial de Mallorca (PTM).
Així ho ha revelat Barceló davant dels periodistes que li han preguntat sobre el futur de Munar i Font en els casos de corrupció política en els quals ara mateix estan imputats.
Segons Barceló, els fiscals delegats a Balears d'Anticorrupció han arribat a un punt en els casos Can Domenge i PTM en què han de decidir sobre si Munar i Font segueixen imputats o no, i per a això han enviat aquestes qüestions al fiscal en cap d'Anticorrupció perquè sigui ell qui prengui aquesta decisió, després de ser dos casos atribuïts a aquesta fiscalia.
Alhora, el fiscal en cap de les Balears ha assegurat que és un "procediment habitual" i que, a causa de a la complexitat de les dues causes i al fet que s'estan "movent" interessos de gent que es pot veure "afectada", és "important" que es resolgui la imputació o no de Munar i Font després d'haver-se meditat "en profunditat".
En aquest sentit, Barceló ha vaticinat que "en pocs dies" Salines resoldrà aquestes qüestions plantejades pels fiscals anticorrupció i prendrà una decisió.
D'altra banda, el Fiscal Superior ha explicat que els dos casos no se'n van a traslladar a la Fiscalia Anticorrupció de Madrid, ja que els tres delegats d'aquest mateix òrgan a les illes són els que porten aquestes causes i tampoc interfereix que siguin de la Fiscalia de les Balears.
Així doncs, ha aclarit que tal com l'Estatut Orgànic del Ministeri Fiscal estableix, els delictes de corrupció política són competència d'Anticorrupció i que és el Fiscal General de l'Estat qui dicta el seu traspàs. Per això, tant el cas Can Domenge com el PTM estan en mans dels tres fiscals anticorrupció delegats a Balears.
Així, Barceló ha determinat que "no hi ha gens estrany" en el procés de consulta de Carrau i Horrach sobre les dues causes al fiscal en cap Anticorrupció després de ser el seu "superior" directe. També ha afirmat que ara mateix aquesta fiscalia té atribuïdes 14 causes que corresponen a les illes i que en el cas que calgués, l'última decisió la prendria el fiscal en cap Anticorrupció o el Fiscal General de l'Estat.
L'única manera que els dos casos, Can Domenge i PTM, arribessin al Tribunal Suprem de Madrid seria seguint el "curs" que tenen totes les causes penals.