Fitur.- Iberostar constata resultats de facturació "raonables" al tancar 2009 amb un descens del 3%

Actualizado: jueves, 21 enero 2010 18:34

MADRID, 21 Ene. (EUROPA PRESS) -

Iberostar Hotels i Resorts ha tancat l'any 2009 amb la incorporació de nou establiments i una facturació de 810 milions d'euros, fet que suposa un descens del 3% respecte a l'exercici del 2008, una xifra de resultats "raonables" si es té en compte l'impacte de la crisi econòmica.

A més, preveu continuar la seva expansió internacional i invertir un total de 50 milions d'euros en les reformes integrals dels seus hotels a Espanya (dos a Mallorca i un a Tenerife), així com completar l'obertura de tres hotels a Tunisia, unit a l'obertura del Hotal Iberostar Boa Vista a Cap Verd.

Concretament, les reformes de Mallorca se circumscriuen a l'hotel Royal Cupido, que es troba a la zona de Platja de Palma, i en Cala Barça. Les dues instal·lacions estan previstes per a maig del present any i, en el cas de l'hotel City Mencey de Tenerife, la seva obertura s'estima en octubre del 2010.

Amb aquesta perspectiva, Iberostar aspira a convertir-se en la companyia de referència en el referent als hotels de quatre i cinc estrelles, que s'uneix al començament de comercialització a Mèxic de les unitats residencials de la seva secció immobiliària (Iberostate), que ja es va posar en marxa al Brasil i República Dominicana.

A més, la companyia ha constatat que 2009 ha estat un any excel·lent en el relatiu al mercat nacional que ha crescut sobre el 12% i previsió del qual també de creixement pot situar-se en un 8% per al 2010, segons ha apuntat avui el seu director de Vendes; Xisco Martínez, en el marc de la Fira Internacional de Turisme (Fitur).

Un altre dels aspectes destacats de la companyia ha estat l'increment del seu negoci en línia, que ha augmentat un 98% respecte al 2008 i s'estima que, en el cas del present any, pugui créixer un 50%.

Entre les novetats per al 2010, a part de les operacions de la divisió immobiliària, s'aprofundirà en la línia Gran Collection, la projecció del seu hotel a Cap Verd i incrementar la seva oferta de golf dins de la zona resort a Mèxic.

Mentrestant, en estratègia comercial, es treballarà en la cultura de fidelització i en accions de promoció així com una gran estratègia en màrqueting innovadora, on s'espera destinar una forta inversió.

D'altra banda, la companyia continua estudiant la possibilitat d'entrar en el sector urbà en un futur, tenint present que el seu valor es troba en el sector de vacances. "No descartem el salt, però no tot és interessant i plantejable", ha precisat el director de vendes d'Iberostar.

Mentrestant, en la secció del Mediterrani, Marroc ha experimentat un creixement de la mateixa manera que Croàcia, mentre que Tunisia ha mantingut resultats i Grècia, com zona euro ha patit. Pel que fa a Amèrica Llatina, la grip A ha afectat a Mèxic en benefici de Cuba, amb un nucli d'àrea de sis establiments, o República Dominicana.