El Govern i Balears impulsaran la promoció del turisme nàutic, que ja està generant ocupació neta a les illes

Barcelo-Mesquida
EUROPA PRESS
Europa Press Islas Baleares
Actualizado: martes, 10 mayo 2011 19:29

MADRID, 10 May. (EUROPA PRESS) -

El Govern espanyol, el sector privat i Balears han rubricat un conveni per desplegar actuacions de promoció del turisme nàutic, un sector que contribueix a la recuperació de l'activitat turística i que ja està generant ocupació neta a les illes.

Així ho ha detallat en declaracions als mitjans de comunicació moments abans de rubricar a Madrid aquest acord amb la Secretaria General de Turisme, la Societat Estatal per a la Gestió de la Innovació i les Tecnologies Turístiques (Segittur) i l'Associació Espanyola d'Empreses Nàutiques (AEEN) per efectuar la campanya de promoció anual d'aquest producte turístic.

A nivell general, el Govern ha rubricat l'acord amb set comunitats autònomes (inclosa Balears) i la ciutat de Ceuta, que tindrà un pressupost de 489.000 euros, dels quals 193.000 seran aportats per Turespaña, 250.000 euros per les comunitats i els 46.000 euros restants per l'Associació Espanyola d'Estacions Nàutiques (AEEN).

El secretari general de Turisme i Comerç Interior, Joan Mesquida, ha estat l'encarregat de subscriure l'acord al costat del president de l'AENN, Joan Campolier, i al president de la Societat Estatal per a la Gestió de la Innovació i les Tecnologies Turístiques (Segittur), Javier Bustamante.

Respecte a l'acord, la consellera de Turisme ha apuntat que el Govern aportarà 50.000 euros al pressupost global de la campanya i ha destacat el suport de l'Executiu autonòmic a la promoció d'aquest producte nàutic, que contribueix també a desestacionalitzar l'activitat turística.

Barceló ha explicat que aquest segment turístic és "fonamental" per Balears i ha recordat que les illes tenen sis estacions nàutiques (tres a Menorca, dos a Eivissa i una a Mallorca) dins de la marca de garantia. A més, ha assenyalat que es treballa per incorporar també més estacions, com el cas de Calvià i Llucmajor.

Sobre la campanya, la consellera ha remarcat que se centrarà en la promoció dels mercats alemany, francès, rus i nacional, desplegant estratègies de màrqueting en línia, presència en fires i accions d'impuls del producte nàutic.

Per tant, Barceló ha assegurat que aquesta campanya és una bona opció per Balears perquè permet tenir "unitat d'acció" amb aquest teixit empresarial, que engloba multitud d'activitats que combinen el turisme i l'activitat esportiva.

"Tenim gran potencial i hem d'explotar més la capacitat de constituir més empreses", ha emfatitzat la consellera de Turisme i Treball sobre el sector nàutic.

Per la seva banda, el Govern espanyol ha explicat que el turisme nàutic a Espanya va atreure més de dos milions de turistes en 2010, xifra que representa un 9,2% més que l'any anterior. La despesa d'aquest turisme ha estat de 2.000 milions d'euros, un 8,4% més.

Contenido patrocinado