El Govern central veu "massa ambiciós" que el turisme espanyol pretengui aconseguir xifres prèvies a la crisi

Turistas en Palma de Mallorca
EUROPA PRESS
Actualizado: jueves, 26 mayo 2011 20:21

Les dades de maig i juny reflectiran un augment d'ocupació derivat del turisme


MADRID, 26 May. (EUROPA PRESS) -

El ministre d'Indústria, Turisme i Comerç, Miguel Sebastián, ha titllat de "massa ambiciós" que Espanya es vaig plantar arribar a les xifres d'arribada de turistes registrada el 2007, quan gairebé 60 milions de persones van visitar el país, tot i que ha assenyalat que les dades que s'estan obtenint durant aquest exercici "són bons".

Durant la seva ponència davant de la Comissió d'Indústria, Turisme i Comerç al Senat, Sebastián ha assenyalat que les dades registrades abans de la crisi econòmica han estat "excepcionals", pel que repetir aquests números és un repte complex.

Tot i això, s'ha mostrat satisfet amb els resultats obtinguts durant els primers mesos de 2011, ja que les xifres del present exercici "doblen" les previsions realitzades tant pel Govern com per l'Organització Mundial de Turisme (OMT).

En aquest sentit, ha reconegut que "fins als propis empresaris del sector turístic preveien per a aquest any un descens en l'arribada de turistes", pel que ha ressaltat les "bones" xifres obtingudes durant els quatre primers mesos de l'any, on s'ha donat un increment en l'arribada de visitants d'un 8% respecte al 2010.

Malgrat aquest augment, el ministre ha reconegut que el fet important és que aquesta millora es tradueixi en una major creació de llocs de treball, "com ha succeït a les Canàries", pel que ha pronosticat que les dades de maig i juny van a reflectir un "creixement a l'ocupació derivat del turisme".

D'altra banda, Sebastián ha explicat que s'estan buscant "fórmules imaginatives" en el referent a la flexibilització dels horaris comercials a les zones turístiques, amb l'objectiu que "ni el turisme ni els petits empresaris surtin perjudicats".

"Quan arriben turistes els diumenges o festius es troben amb els comerços tancats" pel que va instar a "buscar mesures que no danyin ni al turisme ni al petit comerciant".

CAL "MILLORAR L'ATRACTIU" DE LES COSTES

Sebastián ha destacat també la necessitat de "millorar l'atractiu" del litoral espanyol i de les costes peninsulars, amb l'objectiu d'atreure turistes de "més qualitat" que "gastin més en totes les èpoques, i no sol a l'estiu", ha indicat.

En aquest sentit, va reiterar la seva aposta pel desenvolupament del 'Pla Litoral segle XXI', que suposa una "concreció" del 'Pla 'Turisme 2020', magnitud d'aquest projecte, així com el seu caràcter de llarg termini, requereix l'"adhesió" al mateix de les comunitats involucrades i la "implicació" de les organitzacions empresarials i sindicals.

Per al desenvolupament i posada en marxa dels plans de potenciació turístics a Espanya, el ministre ha recordat que durant l'última legislatura s'han invertit 3.280 milions d'euros en el sector turístic, destinant 1.900 milions als plans 'Renove' i 'FuturE'.

Així, aquest esforç econòmic s'ha traduït, segons Sebastián, en una "inversió induïda" pròxima als 3.600 milions d'euros en els 6.380 projectes "recolzats" pel Govern, i en la creació d'uns 80.000 llocs de treball.

Tot això ha permès a Espanya "estar entre els deu primers països més competitius a nivell turístic", tot i que el ministre ha reconegut que el sector requereix certes regulacions a l'àmbit de les agències de viatges.

En relació amb això, ha destacat la "sobredimensió" que existeix entorn d'aquesta indústria, de manera que es va comprometre a "seguir ajudant" a les agències per portar a terme una "reestructuració ordenada" del sector, ja que el nombre d'agències existents a Espanya en funció del nombre d'habitants és "més elevat" que la mitjana europea.