El Govern diu que l'única incidència detectada a la xarxa ferroviària de Mallorca era una esquerda en el pont de Petra

Actualizado: lunes, 24 mayo 2010 17:11

Verger assegura estar "tranquil" per la investigació oberta pel Jutjat d'Inca per investigar l'accident de tren


PALMA DE MALLORCA, 24 May. (EUROPA PRESS) -

El gerent de Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM), Jaume Jaume, ha assegurat avui que l'única incidència detectada a la xarxa ferroviària era una esquerda en el pont de Petra, obres del qual estan en fase d'executar, "una vegada que sapiguem exactament quin és el problema".

En una roda de premsa, ha subratllat que "periòdicament", es porten a terme revisions a la xarxa ferroviària per evitar que es produeixin accidents i, en aquesta línia, ha indicat que els serveis tècnics no havien detectat "cap incidència" en el mur que va caure dimecres passat a Sineu, que va provocar el descarrilament del tren Palma-Manacor causant ferides a 30 persones, de les quals, una d'elles, concretament, el maquinista, es troba ingressat en l'UCI en estat molt greu.

Tot i això, ha indicat que el 2004, abans que es portessin a terme una sèrie d'obres de reforma, sí que s'havia detectat la caiguda de pedres sobre les vies del tren, si bé "els murs no presentaven cap esquerda" que fes sospitar que poguessin ensorrar-se.

Preguntat sobre quan se'n va a reobrir la línia entre Manacor i Sineu, Joan ha apuntat que continuarà tancada fins que es tinguin les "màximes mesures de seguretat perquè no torni a succeir" un accident d'aquestes característiques.

Així, ha indicat que, en primer lloc, el Govern farà un estudi per conèixer la situació dels murs que envolten les vies del tren i, després, es reforçaran en el cas que calgui i es detecti perill d'ensorri.

Alhora, ha afegit que després de la reunió que SFM va mantenir la setmana passada amb el Comitè d'Empresa, es va acordar dotar als trens dels sistemes tècnics adequats per detectar la presència de qualsevol element sobre la via que pugui provocar un accident. En aquesta línia, va revelar que, actualment, els serveis tècnics i ferroviaris de SFM estan estudiant quins són els millors sistemes de prevenció, amb la finalitat de licitar-los, alguna cosa que, segons la seva opinió, es farà amb posterioritat a l'obertura de la línia de tren afectada.

Per la seva banda, el director general de Mobilitat, Antoni Verger, ha assegurat estar "tranquil" per la investigació oberta pel Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 7 d'Inca, per aclarir les causes que van provocar l'accident del tren de la línia Palma-Manacor.

D'aquesta manera, ha apuntat que el Govern col·laborarà "al màxim" amb aquesta investigació, que serà dirigida per un jutjat "imparcial i objectiu". "El compromís de l'executiu és arribar a la veritat i saber com un mur d'aquestes característiques es va fracturar de cop i ha caigut a la via causant un accident tan tràgic i lamentable", ha subratllat, i alhora ha destacat que el servei alternatiu d'autocars entre Manacor, Petra i Sant Joan fins a l'Estació de Sineu està complint amb els mateixos horaris que el tren.