PALMA DE MALLORCA, 22 de desembre (EUROPA PRESS)
El Govern balear pagarà un total de dos milions d'euros al número 1 del tenis mundial de l'ATP, el mallorquí Rafel Nadal, per la seva participació en un espot publicitari que constituirà el nucli central de la campanya publicitària de xoc que la Conselleria de Turisme llançarà durant els primers cinc mesos de 2009 sobre els tres principals mercats emissors de visitants cap a Balears.
La campanya, que té un cost de cinc milions d'euros que es reparteixen entre la memòria cau de Nadal, la realització de l'espot, que va a càrrec de l'empresa Clau; i la seva difusió en les principals cadenes de TV dels tres països, sempre en horari de màxima audiència ('prime time') i amb un missatge basat que el tenista anima a britànics i alemanys a visitar "la seva casa", que són les quatre illes que conformen l'arxipèlag.
Així ho va exposar avui el conseller de Turisme, Miquel Nadal, qui va presentar la iniciativa en companyia del tenista d'elit, el conseller d'Esports i Joventut, Mateu Cañellas, el director general de Promoció Turística, Joan Sastre, i la directora de l'Ibatur, Susanna Sciacovelli; i va assenyalar que és "un luxe" tenir Rafel Nadal per a promocionar les illes com destí turístic.
Concretament, l'espot serà rodat aquesta tarda en un plató del Polígon de Son Castelló (Palma), tot i que els exteriors van ser gravats amb anterioritat, i, després de passar per tot el procés de muntatge i edició, serà presentat a la fira turística de Fitur (Madrid) i programat, entre gener i febrer, en televisions alemanyes; entre març i abril en cadenes britàniques i, ja el maig, arribarà a la TV espanyola.
Per la seva banda, el número 1 del tenis mundial va afirmar sentir "satisfacció" i "orgull" davant de la seva participació en la divulgació de les illes com destí turístic, que expressarà parlant en alemany, anglès i castellà directament al consumidor final, aprofitant la circumstància que, actualment, tot el món relaciona les illes amb Rafel Nadal, segons va recordar el conseller Nadal, que no va poder establir quin serà l'efecte de la campanya.
Sobre aquesta qüestió, el tenista va exposar que, després d'haver viatjat per tot el món disputant tornejos del màxim nivell, va comprovar que Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera són llocs en els quals "es pot fer de tot menys esquiar en la neu"; amb la qual cosa, va considerar que les "possibilitats són boníssimes per poder atreure al millor turisme del món", segons va exposar el campió, que es va mostrar animat a seguir jugant al seu esport després de ser acimat aquest any.
Cal assenyalar que el conveni subscrit entre la Conselleria de Turisme i Rafel Nadal tindrà una vigència de tres anys, de manera que aquest serà el període en el qual, al principi, serà la imatge pública de les Balears, almenys a efectes turístics, tot i que no se sap si cada exercici es presentarà un nou espot o es realitzarà un nou. La campanya es completarà amb tanques publicitàries i altres recursos propis de la promoció.